Sprawdzanie
Szeroki Kadr
Społeczność: Profil użytkownika sandinista2600

0 0 | sandinista2600

sandinista2600

Sprzęt

Kategorie

Architektura
Dokument i reportaż
Filmowanie
Książki
Ludzie
Podróże
Postedycja
Przedmioty
Sposoby fotografowania
Sprzęt
Studio i reklama
Światło
Zagadnienia techniczne
Zawód fotograf

Jacek Poremba 2011-02-04 15:16:23

A wymyślcie sobie.

Liczycie, że zawsze będziecie pytać "co znaczy taki portret" i liczyć na gotowy tutorial jak zrobić "portret bez twarzy"? :)

On dał przykłady jak to może wyglądać. Natomiast niech każdy zastanowi się "czym jest dla mnie portret" poczym pomysli raz jeszcze "to jak to ująć bez twarzy" jeśli zajdzie taka potrzeba :)
Wszystko.

Tomasz Wiech 2012-06-30 22:23:09

Fotograf nie wygląda na doświadczonego wiekiem, a robi zdjęcia w stylu "FOTO".
Nazywam to "szkołą polską". Wielość prac prezentowanych w tym magazynie ma podobny styl, formę, treść. Są często smutne, wyglądają jak reportaż socjologiczny sprzed wielu lat. 
Jednak im dalej na Wschód tym bardziej to się nasila.
Nie jest to wada, jednak dziwi mnie i martwi, że powstaje tak wiele smutnych, reportaży o Polsce. Nasz kraj to nie kraina mlekiem i miodem płynąca, ale nie jest to tak smutny kraj jak pokazują te fotografie. 

Karol Grygoruk 2012-07-09 13:33:57

A ja powiem tak:
każdy jest potrzebny. Symbolista i dadaista. Abstrakcjonista i naturalista. Perfekcjonista i lekkoduch.
Każdy, każdy, każdy.

Nie podobają mi się fotografie Karola, tak subiektywnie, bo tylko tak można.
Świat fotografii jest subiektywny. Tylko maszyny są obiektywne i wysztko naświetlają jako szarość.

To może się nie podobać, ale to nie jest wasz portal. I gwarantuję wam, że będąc władnymi na pewno znaleźlibyście miejsce aby promować kolegę.

Jednak pomimo niechęci do tych prac, uważam to za uczciwe. Uważam, że to co Karol mówi, jest uczciwe, szczera. Robi to co czuje, nie robi tego co WY chcecie, zeby robił, bo robicie to czego chcą od was guru. Wielcy fotograficy, władni fotograficy wyznaczją wam nurty postępowania, których wiele osób trzyma się tak sztywno... bo tak napisano w książce i nie ma powodu się nad tym zastanawiać. Każdy ma prawo tak wykorzystać aparat za setki złotych, jak uważa za słuszne i nie trzeba wylewać zawiści.

Pamiętajcie też, że rzecz tyle jest warta ile ktoś chce zapłacić. Ktoś chce za to płacić ma prawo!

Uważam, że ekipa szerokiego kadru, postąpiła wobec nasz uczciwie, pokazują fotograficznego anarchistę. Przeuczeni teoretycy sztuki, muszą mieć przeciwagę w takich ludzich inaczej wszystko stanie się kanoniczne, zanika wszelka swoboda. Wiem, że wielu z was się to nie podoba i każdy zapewne uważa, że sam albo chciaż zna kogoś kto bardziej załuguje na to by znaleźć się na miejscu pana Grygoruka.
Osobiście i z całą odpowiedzialnością za swój subiektywizm uważam, że odpowiedzialni za wybór, też mają prawo decydować kto się tu znajdzie i nie można im tego prawa odbierać. Krzyk, że są lepsi oznacza, że uważacie WASZ wybór za lepszy.


I zawsze tak było i zawsze tak będzie, ludzie nie potrafią być obiektywni, w przeciwnym razie utracą to co sprawia, że mogą być artystami.
Obecnie każdy ma prawo kupić płótno, klisze, aparaty, czego dusza zapragnie. I wyrażać siebie poprzez to.  

Wszyscy krzyczą o indywidualiźmie, podkreślą swój indywidualzim a jak przychodzi co do czego, starają się tej idącej na przekór jednostki pozbyć.

Łukasz Nazdraczew 2012-07-10 14:29:30

Teraz obejżałem ten wywiad, 
i chociaż zgadzam się, że nie trzeba uprawiać danego sportu, żeby dobrze go fotografować, to uprawiając dany sport, mozna jeszcze lepiej go fotografować :)

Kiedy fotografuję, na zawodach łatwiej mi uchwycić dobre chwile, bo rozpoznaję ruchy ciała zawodników na chwilę przed wyprowadzeniem techniki. Taki plus perspektywy "trzeciej osoby" :] 

A fotograf nie musi mieć widzy merytoreycznej, bo i nie jest nauczycielem. A co do wieloktronej ekspozycji, to wielokrotne naświetlanie jednej klatki (jednego RAW) sprawi, że fotografia się przepali. Lepiej zrobić, tak jak mówi Łukasz. Zmontować kilka osobnych fotografii.

Łukasz Nazdraczew 2012-07-10 14:36:03

Teraz obejżałem ten wywiad, 
i chociaż zgadzam się, że nie trzeba uprawiać danego sportu, żeby dobrze go fotografować, to uprawiając dany sport, mozna jeszcze lepiej go fotografować :)

Kiedy fotografuję, na zawodach łatwiej mi uchwycić dobre chwile, bo rozpoznaję ruchy ciała zawodników na chwilę przed wyprowadzeniem techniki. Taki plus perspektywy "trzeciej osoby" :] 

@yogi, faktycznie, mają wieloktroną ekspozycję ale to nie da takich efektów, bo tak jak mówił Łukasz, może przepalić całość, a poza tym wówczas uzyskujemy (nie wiem jak w D 800, serii D3 i D4)  uzuskasz jeden plik, który czasem trudno zmodyfikować, czy poddać obróbce.

Karol Grygoruk 2012-07-11 22:56:45

Pierwszy słowa "anarchista" użyłem Ja, zatem pozwalam sobie ponownie skomentować ;)

www.circlefoto.wordpess.com - tu znajdziecie moją pełna opinię na ten temat.

A skoro już ktoś, jednym tylko słowem nawiązał do mojej wypowiedzi -choć troszkę niepełnie, i źle zrozumiawszy będę się upierał - 
to... NIE TRZEBA PRZEKONYWAĆ.
Nie lub, lub, neguj, promuj.

To nie wojna na argumenmty, nie wojna na racje.
fotografie danego artysty, fotografa, twórcy albo się lubi albo jest się obojętnym albo...kłania się nam cała logika rozmyta.
Tu nie chodzi o przekonanie innych, że należy Karola lubić albo starać się wymazać z kart historii fotografii.
Raczej chodzi o fakt, że nikogo nie krzywdząc, róbmy to co dusza nam dyktuje, wówczas mamy szansę stworzyć coś nowego.

Niech każdy wyrobi sobie zdane, wypowie je i zrobi z owym zdaniem co uważa. Podtrzyma, zmieni... fotografia jest wolna i my bądzmy wolni :)
Złość tylko szkodzi. 

Anna Nowocińska 2012-09-25 14:50:30

Napiszę szerzej o całości materiału gdy przestanie mnie dręczyć "eskejpizm".
Poważnie, to jedno słowo dręczyło mnie przez całą prezentację.

Maciej Jeziorek 2012-11-15 22:49:17

Też bym pokrytykował, ale ostnimi czasy stwierdziłem, że krytykowanie w stylu "co ja bym zrobił" jest bez sensu.

Jak wszyscy będą tacy sami to będzie nudno. 

A jak już mnie Szeroki Kadr - kiedyś - zaprosi, to się będę wymądzał przed obiektywem :)


Robimy efektowne zdjęcia 2012-11-23 13:12:36

@wus,
tak w pełni się z Tobą zgadzam.
Zawsze należy być, sobą. Chyba, że możesz być Batmanem. Zawsze lepiej być Batmanem.

Ew. załóż lepszy portal, z lepszymi poradami.

Aleksandra Zaborowska 2013-01-03 19:40:31

2013.01.03 00:17   Profesjonalista:
[...] za dużo Photoshopa ale świat się bez tego już nie obejdzie

A może tu jest za dużo filmu? Przecież fotografia powinna bronić się sama a film i fotografia to dwa różne środki wyrazu! ;)

Aleksandra Zaborowska 2013-01-24 00:14:40

2013.01.23 19:06   Dany_Jumper:
Mnie tylko zastanawia co innego, dlaczego tu nie lądują ludzie którzy się sami czegoś ucza czy nauczyli i zostali docenieni, ile jest takich osób miliony zapewne. A tu pokazuję się Pania która jest studentka fotografii na PWSFTViT. Do czego dąży fotografia ?
Przecież człowiek uczy się, a tu widać że jak się ma kasę itd to można mieć wszystko, niczego sie człowiek nie nauczy sam w taki sposób, bo teraz ta Pani po ukończeniu tych że studiów będzie miała możliwość dostania pracy bez problemu jako fotograf.
Natomiast ludzie którzy mają sprzet jaki mają robią czasem naprawde lepsza robote od takich pseudo talentów.
BO TALENT MA KAŻDY Z NAS W SOBIE TYLKO PO PROSTU NIE WIERZY W SIEBIE I SWOJE MOŻLIWOŚCI - pamiętajcie o tym, a studia to studia papierek i tyle.

Czyli klasyk, nic oryginalnego.

Nie wiem, czy zarzuca jej Pan brak talentu?
Bo jak na razie gani ją pan, za to że studiuje. Oraz za to, że posiada fundusze :D

Marcin Pflanz 2013-02-03 15:56:10

Właśnie najwieksza uwaga na umowy i warunki akredytacji.

Wytrawnym fotografem koncertowym nie jestem, ale widziałem już różne rzeczy:

-poszukuje się wolontariuszy do organizacji imprezy, na którą jeden bilet kosztuje 150-300 złotych :)
W zamian możecie zrobić zdjęcia (jeśli fotografujecie) i oddać je za dobre słowo organizarotom. Naturalnie reszta wolontariuszy nawet nie obejży koncertu.
-lub jako akredytowany fotograf z zewnątrz, po każdym dniu koncetwoym, macie obowiązek przynieść najlepsze fotografie nie mniej niż... w jakości do druku, z klauzulą, że organizator może wszystko: sprzedaż, promocja itp.

Marcin Pflanz 2013-02-05 14:14:12

@matias66
Najżalośniejsze było to, że organizator słono liczy za bilety i raczej na tym nie traci.
Zwłaszcza, że impreza cieszy ponoć "światowym prestiżem" :)

Strona artystyczna - powyższy materiał filmowy - jest bardzo ważna, ale w biznesie jakim może być fotografia liczy się też dużo innych rzeczy i bardzo fajnie, że goście Szerokiego Kadru wspominają o takich elementach :)

Michał Łuczak 2013-08-03 12:01:35

Może praca autora - w tym wypadku - do mnie nie trafiły to wypowiedź na temat książek bardzo. Książka i papier to jeden z najwspanialszych wynalazków ludzkości :)

Andrzej Frankowski 2013-11-18 20:28:13

@111lisu Cóż, nie wiem czemu na dzień dobry wykorzystujesz tak pejoratywnie nacechowany zwrot jak "młode panienki". Nie rozumiem też GDZIE jest tu wchodzenie w cudzą prywatność, zwłaszcza w przypadku zawodowej modeli. Być może namawianie do aktu osoby nie będącej modelką, jednak wówczas zachodzi dodatkowy element, jakim jest zasłużenie sobie na bycie dopuszczonym do owej prywatności. W tej kwestii nigdzie nie wejdziesz bez pozwolenia, a zaproszony/a naturalnie odmówisz? Natomiast gloryfikacja młodości jest naturalna. Cóż ma fotografować osoba mająca np. tak jak ja 25 lat? Mam ukrywać, iż wolę wykonywać zmysłowe, erotyczne akty młodych kobiet? Każdy jest inny, jedni fotograficy podejmują w swoich aktach temat starości, przemijania lub różnych form piękna. Jak kto woli. Kolejne słowo "pipka". To dopiero jest nietaktowne. Cóż, jeśli zaś uważasz iż należy pokazać światu ciała po 50tce, to...nic nie stoi na przeszkodzie :) Choć nie jest do końca prawdą, że jest to jakiś temat tabu. Poszukaj a znajdziesz.

Paweł Żak 2014-02-18 17:05:04

[quote="seszek"]Napisać o tym wywiadzie że jest inspirujący, to znaczy że nie do końca został zrozumiany. Bohater filmu wyraźnie mówi, należy mieć szerokie spektrum zainteresowań. Odczytuję tu wyraźną zachętę do pójścia swoją własną drogą inspirowaną tym wszystkim co dzieje się wokół nas i w nas. Dobrze zainwestowane 13 minut prze monitorem. :-)[/quote] A nie można powiedzieć, że ktoś zainspirował mnie do pójścia własną drogą? Chyba jednak można. A może każdy ma prawo zrozumieć wypowiedź na swój sposób by znaleźć coś dla siebie, kawałeczek który dołoży do swojej twórczości. Choć akurat ty wiesz lepiej co wszyscy mamy zrozumieć ;)

Fotografia ślubna. Przygotowania i ceremonia ślubna 2014-02-18 17:17:38

Praca dla innego fotografa oznacza konieczność noszenia za nim torby :) Dobra rada od tych, którzy potrzebują pomocnika za darmo. Zasadniczo 90% fotografów ślubnych zaczyna od fotografii znajomych, często tych nie mających kasy na bardziej znanego fotografa. Oni też będą źródłem pierwszych poleceń. Noszenie za kimś torby jeszcze nikogo niczego nie nauczyło. Chciałoby się mieć dużo pracy :) Zaś co do szkieł: nie potrzeba tak koszmarnie drogich.

Fotografia ślubna. Przygotowania i ceremonia ślubna 2014-02-19 14:46:45

[quote="sagitarius777"]Pan Makieła mówi co innego, a robi coś innego. Chodzi mi o ubiór na ceremonii ślubnej, t shirt może być dobry w innym czasie. Ja bym takiego speca wywalił za drzwi.[/quote] No nie?

Andrzej Frankowski 2014-07-28 16:46:33

[quote="111lisu"] Duszy czy charakteru kobiety w cyckach, czy sikawce znaleźć nie można a jedynie chwilę rozkoszy ;) [/quote] Chwilę mnie nie było, dużo czasu minęło, a jednak jeszcze odpowiem. Sposób w jaki się wyrażasz jest naprawdę obrzydliwy. To jak mówisz o ludzkim ciele...a raczej o kobiecym ciele które zamieniasz w przedmiot, jest wysoce obrzydliwe. Niech każdy podejmuje takie tematy jak uważa za stosowne. W obrazie i słowach.

Wacław Wantuch 2014-10-03 10:34:26

[quote="zygmuntkaczmarek"]Nie bardzo rozumiem jakiego rodzaju przekaz mają nieść te "dzieła". Co artysta chce pokazać, przekazać, widzowi, odbiorcy ?[/quote] Artysta nie musi nic przekazywać widzowi. Są fotografie, które mają przekaz, są zdjęcia, w których sam sobie masz czegoś poszukać. Czasem estetyka, kształt, światło i cień są dziełem samym w sobie i nie potrzebują "przesłania". Możesz skupić się na ciele jako takim. raz wysportowanym raz nie, na przerysowaniach. Nie wiem czemu wszyscy się uparli na to zdanie ostatnimi czasy. Wenus z Mili, Słoneczniki Van Gogha też nie mają mieckiewiczowskiego przesłania.

Wacław Wantuch 2014-10-16 17:49:03

@artlens pod poprzednim wywiadem z fotografem aktu, ktoś stwierdził coś o "pipkach" "sikawkach" i tym, że nie można znaleźć w nich duszy a jedynie chwilę przyjemności. Istnieje ciągle OLBRZYMIE tabu jeśli chodzi o nagość.

Wacław Wantuch 2014-10-16 18:18:25

@Margaretka Oczywiście jest to uwarunkowane kulturowo ;) Dla milionów ludzi kobiece piersi nadal nie są niczym erotycznym jak w naszej kulturze. A i prawdopodobnie u nas długo nie były elementem ciała związanym z erotyzmem.

Retusz w fotografii portretowej 2015-06-28 10:42:56

Spoko, są naprawdę "wypaśne" książki dla retuszerów oraz warsztaty, nie mówię o tym że doświadczeni mają wypracowane własne techniki. Tylko, czemu zawsze jest tak, że krytycy są anonimowi? :)

Olga Świątecka 2015-08-04 12:03:04

O ile drugi projekt jest bardzo wyrazisty - tylko po co te angielskie nazwy? - to z pierwszym mam problem. Dysonans to faktycznie rozdźwięk. Tylko jaki? Poznawczy być może. Widzę dojrzałą fizycznie kobietę w dziecięcym pokoju. Choć chyba nie to było przesłaniem. Powiedziała pani, że gdy mówiły wydawały się bardzo dojrzałe. Fizycznie teraz raczej na zupełnie dzieci nie wyglądają. Zatem tylko ich pokoje mogą być przededniom tego dysonansu. Jednakże do "nie dziewczęta ale jeszcze nie kobiety" bardziej pasuje stwierdzenie "faza liminalna", "faza graniczna". Ciągle mieszkają z rodzicami w swych dziecięcych pokojach, ale jeszcze nie są kobietami. Już nie A ale jeszcze nie B. Z reguły tej fazie towarzyszy jakiś obrzęd przejścia np. 18 urodziny, matura. Dwa takie ważne momenty ;) Zatem nie użył bym słowa dysonans a właśnie że znajdują się w fazie granicznej życia :)

Mój bohater. Część 1 2015-12-29 20:14:30

Dziękuję za przypomnienie czym powinna być fotografia i kim powinen być fotograf:)

Borys Makary 2016-01-04 10:43:39

Troszkę nierówno dobrany materiał do tego co fotograf mówi. Bardzo dużo estetycznej, łatwej fotografii. I tylko kilka kadrów, gdzie czy to ciało czy kompozycja były mniej oczywiste. Ogólnie wysoki poziom.

Dlaczego zrobiłeś/zrobiłaś to zdjęcie? 2016-02-09 10:55:40

@tomsabros Nie wiem skąd u wielu osób takie myślenie. Przeglądałeś kiedyś archiwa domowe? Ciekawe ile fotografii jest tam "świadomych", cokolwiek to znaczy. Jeśli ktoś robi zdjęcie czegokolwiek, to jest świadomy, że fotografuje coś co mu się podoba, co jest dla niego ważne albo co uważa za ciekawe. Np. psa, niemowlaka, kolegę, dom, samochód. W domach są tysiące fotografii, które zbierają kurz. Jedyna różnica między dziś a mistycznym "kiedyś" to, że ni można było publikować. Internet jest naprawdę "pojemy" i pomieści wszystkich. Zarówno Wielką Sztukę jak i czyje wspomnienia z wakacji na FB czy adopcję psiaka. Poza tym, nie wiem skąd ten mit "świadomości" kiedyś. Wynika to z tego, że to co było jest do nakreślenia, do opisania. Jest jasne i już się nie zmieni ;) Natomiast to co modne dziś jutro może być "obciachem" :) Poza tym kiedy jest kiedyś? Za czasów kliszy czy dagerotypu?

Jan Brykczyński 2016-11-17 11:13:55

Zdecydowanie nie nazwałby tego "syfem". Jednakże macie w wyborze dokumentalistów pewną "manierę". Jest to "polska maniera". Fotograficy, dokumentaliści jak ich nazywamy, wybierani przez portal Szeroki Kadr, mają w sobie ten irytujący smutek, dziwaczną zadumę, nie rzadko cechują się fotografiami o bardzo... wymagającym podejściu. Nie intelektualnym a dużej dozie dobrej woli. O ile w fotografii "własnej", nie dedykowanej rynkowi stawiam na treść ponad maestrię techniczną i piktorializm, to muszę zgodzić się z przedmówcami. To już robi się nudne. Czy wszyscy Polscy fotografują tak koszmarnie smutno kiedy są dokumentalistami? Oczywiście fotograficy innych nacji też to robią, jednak przydałaby się pewna różnorodność. Te serie nie różnią się niemal od kilku poprzednich, które mogliśmy zobaczyć w nagraniach.

Magda Hueckel 2016-11-25 12:27:22

W fotografii dzieje się źle... Co to znaczy, że dzieje się źle? Że nie wszyscy tworzą łatwą w konsumpcji lekkostrawną papkę? Moralność i normalność? homoseksualne rysunki na wazach w starożytnej Grecji, symbolizm, surrealizm - bardzo seksualny, freudowski, Chodźmy w stronę naszych czasów: H.R Giger - ponownie, freudowski, fetyszystyczny, pornograficzny, wyuzdany: genialny Daikichi Amano - o którym pisał nawet polski magazyn FOTO. Helmut Newton - gdzie w jego sztuce jakaś moralność i normalność? Noboyoushi Araki Czy dzieje się źle...tak, źle jeśli ludziom wystarczy ładne, powierzchowne, proste.

Maren Klemp 2017-01-18 22:54:28

[quote="naplatki"]Jak to w końcu jest z tym umieszczaniem tematu na fotografii. Gdzie się nie obrócę to twierdzą by nie umieszczać go centralnie. Tutaj co by nie było na każdej jest w centrum, nie wspomnę o witrynie autorki, chyba mam zwichrowane oczy. Może ktoś coś mi tu wyjaśni.[/quote] Jedyna prawa w fotografii jakie obowiązują to prawa fizyki. Obiekt może być ustawiony na focie gdzie uznasz za stosowne. Poza tym zasada "złotego" i "trój podziału" to jedna z bardzo wielu. Prócz tego sztuką nie rządzi tylko matematyka, choć bywa pomocna. Gdy fotografujesz musisz włączyć takie rzeczy jak: JA MOJE UWAŻAM ŻE CZUĆ ODCZUWAĆ

Mateusz Stankiewicz 2017-01-30 00:53:46

[quote=""]Olbrzymie rozczarowanie. Tyle włożonej pracy a zdjęcia strasznie pospolite... Wygląda na to, że miarą świetnego zdjęcia jest tylko i wyłącznie sprzęt.[/quote] Słuchaj faceta uważnie...

Paweł Fabjański 2017-03-04 17:43:33

Rozbroił mnie wstęp. O ile później wypowiedź staje się zdecydowanie bardziej płynna, sensowna, to początek jest co najmniej dziwny. To w końcu otworzył się Pan na gatunki czy formy czy nikt nie wie co się stało? Bo te zdjęcia z epoki "sprzed szkoły" patrząc na te stykówki, to raz preludium do późniejszych "chyba jakichś" portretów, trochę reporterki. Zatem co właściwie stało się w szkole? Jedne z lepszych zdjęć, poparte jedną z dziwniejszych wypowiedzi ;)

Artur Nyk 2018-02-03 15:17:52

[quote="walasik"]Zdjęcia są świetne. Zastanawia mnie, jak to się działo, że Artur dostawał zlecenia na coś, czego nigdy nie robił. To takie czasy były fajne, jakieś znajomości, kosmiczny fart?[/quote] Czasem tak jest.

stefan

Jan Ulicki2024-03-15 15:45:50 stefan

Po co zwiększać tak bardzo nasycenie? Z dobrych, a nawet bardzo dobrych kadrów wychodzi…

Skibek

Fragment ciała2024-03-07 16:55:13 Skibek

Łoooo, Paaaanie! Dobre prace w tym miesiącu. Coś czuję, że juror będzie miał ciężki orzech…

sagitarius777

Jan Ulicki2024-03-02 21:49:42 sagitarius777

Jeden z moich ulubionych fotografów Krakowa i Tatr. Zawsze fascynują mnie jego kadry.…

ziebamarcinpl

Jan Ulicki2024-03-02 21:41:09 ziebamarcinpl

Zasłużony tytuł, człowiek pasji którego zdjęcia są niesamowite!…