Światło studyjne. Technika. Część 3
W trzeciej części wideoporadnika Światło studyjne poznajemy akcesoria, które pomagają modelować światło podczas sesji. Szymon Kobusiński opowiada o sprzęcie, który służy do rozpraszania światła, tłumienia go i zmiany jego barwy. Omawia różne rozwiązania – od tanich amatorskich (np. wykorzystania rozpraszających właściwości kalki technicznej) po w pełni profesjonalne i kosztowne (np. ogromne powierzchnie rozpraszające typu butterfly). Zwraca uwagę na przydatność rozmaitych zastawek tłumiących światło – zarówno dużych arkuszy styropianu pomalowanych na czarno, jak i niewielkich zastawek przenośnych przydatnych przy fotografowaniu produktów.
Prowadzący poświęca szczególną uwagę powierzchniom odbijającym, czyli blendom, które nie tylko pozwalają delikatnie doświetlić fragmenty sceny, eliminując niepożądane cienie, ale też mogą zmieniać kolor światła. Omawia zastosowania kolorowych filtrów efektowych montowanych na lampach studyjnych.
Więcej informacji w wideoporadniku. Zapraszamy do oglądania!
Zobacz podobne poradniki
Światło studyjne. Modelowanie światłem. Część 2.

Światło studyjne. Rodzaje źródeł światła. Część 1.

Pastisz, czyli żarty w fotografii

Fotografia kreacyjna

Komentarze





Jak dokładnie wygląda problem? Czy film się w ogóle nie odtwarza po kliknięciu przycisku play, czy zatrzymuje w trakcie? Czy masz włączoną wersję HD? Czy poprzedni wideoporadnik działa dobrze?
Postaram się pomóc, ale potrzebuję trochę więcej informacji.






W najnowszym Digital Foto Video człowiek zaczyna opisywać podstawy fotografii studyjnej. Koleś wymyślił nawet sposób jak na początku nie kupować drogich gratów - za 100 zeta zrobił softbox ze statywem. Efekty nawet nawet. Troche tylko trzeba z pila i wiertarka powalczyc. Ale chyba sie oplaca. Ja zrobilem sobie podobny sprzet i dziala jak trzeba, tylko wyglada siermieznie ;)





Poradniki oki, tylko może zniechęcic poczatkujących, efekty które sa pkazane, nie wszystkie oczywiście, można uzyskac prostym tanim sprzętem, za 1500 zł (nie licząc aparatu) da się skompletować sprzęt któtym w swoim domowym studio mozna uzyskać bardzo dobre rezultaty, które widzimy na zdjęciach znanych fotografów.

Idealny poradnik pokazujący co trzeba mieć w profesionalnym PRO studio. Gadżety za dziesiątki jak nie setki tysięcy złotych. Ale nikt nie mówi że na końcu i tak wszystko ląduje w Photoshopie jak zdjęcie przy stole gdzie spora część kadru została poprostu domalowana...
Początkujący fotograf studyjny, a nawet ten z małym stażem złapie się za głowę, jak gigantyczny gmach na prywatne potrzeby studia ma ten człowiek. Całe zaplecze jest większe bądź takich samych wymiarów jak sala studia.
A znam ludzi którzy takie zdjęcia robic z 1/100 tego sprzętu.
I tak najfajniejsza z tego studia jest PARA, to cieżko zastąpić :)



Witam! nie wiem czy w dobrym miejscu piszę, zalozyłam przed chwila konto i za bardzo nie mogę się tu odnaleźć. Otóż mam problem. Uczę się robić zdjęcia, mam nikona d 3100 18-105vr. Czytałam poradniki na temat padania światła i pod jakim kątem fotografować, by uzyskać zamierzony efekt. Myślę nad zakupem lampy. Czy mógłby mi ktoś doradzić jaką lampę powinnam kupić, żeby robić dobre zdjęcia portretowe? Czy lampę błyskową czy studyjną? Interesują mnie zdjęcia robione na różnych tłach. Ostatnio fotografowałam na białym tle. Czy taka lampa poprawi jakość zdjęcia? Moje nie są wystarczająco ostre... dodatkowo jeśli zakupiłabym statyw, czy będzie on miał wpływ na ostrość zdjęcia? Chciałabym uzyskać białe (nie szarawe czy przyciemnione) tło, chciałabym, żeby twarz nie była taka płaska tylko bardziej realistyczna no i żeby ta twarz byla ostrzejsza. Jaka lampa pozwoili uzyskać mi taki efekt? Bardzo proszę o pomoc, lubię fotografować i chcę sie uczyć. Można skontaktować się ze mną mailowo: dina9@buziaczek.pl Pozdrawiam!