Sprawdzanie
Szeroki Kadr
Wideoporadnik: Sprzęt | 15.06.2012 | Początkujący | Kolor tła:

Bezlusterkowiec

Marcin Szabłowski

Dodaj do schowka
Realizacja: Krystian Bielatowicz

Wideoporadnik opowiadający o bezlusterkowcach jest poświęcony systemowym aparatom kompaktowym z wymienną optyką. Prowadzący Marcin Szabłowski prezentuje najważniejsze cechy bezlusterkowców, zaczynając oczywiście od braku lustra. Dzięki tej cesze sprzęt ten pozwala robić zdjęcia znacznie ciszej niż lustrzanki, zapewniając jednocześnie systemową wszechstronność wymiennej optyki.

Szabłowski zwraca uwagę na dostępność adapterów, które umożliwiają stosowanie obiektywów przeznaczonych do lustrzanek, co znacznie zwiększa wybór dostępnej optyki (np. system Nikon 1 za pośrednictwem przejściówki współpracuje z obiektywami lustrzanego systemu Nikona) – pozwala m.in. korzystać z bardzo jasnych szkieł oferujących niewielką głębię ostrości. Prowadzący zachwala szybkość nowej klasy aparatów, dzięki której możemy stworzyć np. animację poklatkową, której obrazami źródłowymi będą pojemne pliki RAW. Przykładowe zdjęcia i filmy pokazane w wideoporadniku powstały z wykorzystaniem aparatu Nikon V1.

Więcej informacji w wideoporadniku. Zapraszamy do oglądania!

Masz propozycję na temat poradnika?: Napisz do nas
Oceń :

Zobacz podobne poradniki

rozwiń

Komentarze

tracer

W sumie to przyzwyczailem sie do chodzenia z moim d90 z 35mm i nie zawsze jestem postrzegany jako reporter :) mam fajne pole dzialania... Jednak mialem okazje testowac prezentowanego nikona i przyznaje ze jest naprawde swietny.

g.

g. 2012-06-15 15:33:54

Szkoda, że realizacja oparła się tylko na systemie Nikona. Dzięki temu nie jest to poradnik, ale po prostu materiał reklamowy.
Nikon 1 jest zdecydowanie najgorszym z bezlusterkowców. mała matryca, śmieszne korpusiki. To taki trochę lepszy i dużo droższy kompakt.
Porównując to z Sony NEX, czy z sytemem 4/3 to po prostu nie powinno się znaleźć na rynku. Jedynie ta lampka jest fajna

mk

mk 2012-06-15 15:39:43

a co z głębią ostrości, czy pozostaje na poziomie lustrzaneki, i co z pracą w studio, no i czy adapter nie ucina nam jasności a jak tak to o ile, wolałbym filmik instruktarzowy niż reklamowy.

Filip

Filip 2012-06-15 15:48:20

Filmy z szybkością 400 i 1200 klatek na sekundę? Czy to nie pomyłka?

jarek

jarek 2012-06-15 16:33:07

Przyznam, że coraz bardziej jestem zafascynowany możliwościami, jakie daje ten niepozorny system.
Na filmie widać jak aparat przyczepiany jest do roweru. Czy ten uchwyt jest jakimś specjalnie dedykowanym uchwytem, czy może to jakaś funkcja jakiegoś statywu? Wie ktoś może?

Renia

Renia 2012-06-15 17:25:02

Bardzo mi się podobała prezentacja aparatu .Dzięki:)))

booster31

Dla mnie najciekawszą rzeczą w tego typu aparatach jest fakt, że nikt nie zwraca na ciebie uwagi. Przyznac się! Ile razy baliście się zrobić zdjęcie z róznych przyczyn? A tutaj cyk i nikt n awet nie zauważy!

g.

g. 2012-06-17 05:26:05

@mk
głębi ostrości nie uzyskasz takiej jak w lustrzance, bo matrca jest duuużo mniejsza.

jarek

jarek 2012-06-17 08:57:51

@g. a ja myślałem, że głębia ostrości zależy od obiektywu.... 
Wniosek z tego, że największą głębię ostrości miały stare aparaty studyjne, robiące zdjęcia na kawałkach kliszy o rozmiarze 10x15 cm

g.

g. 2012-06-17 11:38:09

oczywiście masz rację, tylko zrób sobie zdjęcie lustrzanką, a potem wytnij w jakimś programie okienko odpowiadające rozmiarom matrycy Nikona 1. Zobaczysz, że % ta głębia się zupełnie inaczej rozkłada.
Jarku, nie przez przypadek lustrzanki pełnoklatkowe, a także cyfrowe ścianki do 6x6 mają taką cenę jaką mają i są stosowane przez profesjonalistów.

mk

mk 2012-06-17 15:18:59

dyskusja którą wywołałem może zostać więc skwitowana w ten sposób:- większość obiektywów z normalnych systemów będzie traciła szeroki kąt stając się tele ze słabym swiatłem -brak śrubokręta powoduje że trzeba mieć obiektywy z silniczkiem AF;- jest niewielki wybór obiektywów z systemu macieżystego a na dodatek są drogie i bez zamienników typu SIGMA;-zwiększa się głębia ostrości;-nie można robić zdjęć w punkt (opóźnienie spóstu) . JEŚLI SIĘ GDZIEŚ POMYLIŁEM PROSZĘ O SPROSTOWANIE. czym ten aparat różni się od kompaktu, lustrzanką da się zrobić zdjęcie którego kompaktem nie powtórzysz a tu, też tak jest?

jarek

jarek 2012-06-17 21:15:46

@g. moim zdaniem cena tych lustrzanek to nie z powodu głebi ostrości. Często w tych profesjonalnych zdjęciach walczy się o to, aby ta głębia ostrości była jak najmniejsza :)
Ale wiem o co ci chodzi. Pomniejszanie elementu światłoczułego i powiększanie upchanej na nim liczby pikseli nie idzie w parze z poprawą JAKOŚCI zdjęć.

k.

k. 2012-06-18 10:06:19

Przy większej matrycy głębia ostrości jest mniejsza, a nie większa (oszywiście jeżeli weźmiemy pod uwagę takie same przysłony). Przy większych 'puszkach' cena bierze się z tego co ważne dla fotografa: głębi otsrości, kąta widzenia, jakości pikseli etc. ale i z tego co wynika z wielkości 'puszki' dla producenta: większa matryca, lepsze algorytmy, lepsza ergonomia, większa wytrymałość - to wszystko czego wymaga się od tych aparatów = większe koszty produkcji (pewnie znajdzie się ktoś kto powie, że koszty produkcji to mały ułamek ceny, ale jeszcze trzeba te konstrukcje opracować, zastosować nowe technologie i aby ten nakład pracy miał sens i przyniósł zysk, aby można było opracowywać nowe konstrukcje). Się rozpisałem ;p

futro22

Witam. I widze podział na krytykujących i aprobujących Nikona 1. Ja jestem zwolenikiem fukcjionalność i systemów nikona chodź jestem amatorem i brak starego rozwiazania z pokretłem fukcyjnym troche przeszkadza. Tu macie profesjonalne porównanie Sony Nex-5n vs 1J1   http://snapsort.com/compare/Nikon-J1-vs-Sony-NEX-5N . Uważam jednak, iż rzetelniej było by porównać 1J1 vs Nex-3 a 1V1 vs NEX-5/NEX-5N/NEX-7. Niema Aparatu bez wad jak i uniwersalnych rozwiazan niż w inny firmach.

szawel

szawel 2012-06-19 23:18:06

"Czy ten uchwyt jest jakimś specjalnie dedykowanym uchwytem, czy może to jakaś funkcja jakiegoś statywu? Wie ktoś może?"
- To clamp mafrotto i jakas mala glowica...

warsawvoice

warsawvoice 2012-06-27 13:31:27


2012.06.15 15:48   Filip:

Filmy z szybkością 400 i 1200 klatek na sekundę? Czy to nie pomyłka?


Testujacy zapomnial wspomniec, ze takie predkosci sa mozliwe ze znacznie mniejsza rozdzielczoscia, co widac na materiale, w ogole caly ten film jest mocno reklamowy. Ma trafiac do ludzi, ktorzy beda robili zdjecia glownie w trybie automatycznym, a przy okazji nosili damskie torebki ;-)

stefi

stefi 2012-08-21 18:16:27

Mogli by gdzieś umieszczać informację jak długi jest film. Czasem się to przydaje.

Gość Fajny

Gość Fajny 2012-11-27 10:34:37

nie, nie pomyalka.. :) dla mnie filmowanie a właściwie fotografowanie z szybkoscia 60kl/s to już brzmi jak pomyłka... Ale ten aparat, daje rade!

Dodaj komentarz

Ponieważ nie jesteś zalogowany, Twój wpis będzie musiał zostać zaakceptowany przez moderatora.

Dodaj swój post

roman

Długi czas otwarcia migawki2023-05-14 11:58:03 roman

Witam, mam różne obiektywy "dziwolągi" ale nie mam wiedzy i nie wiem do czego służą. Proszę o…

igor

Arkadiusz Bar2023-05-14 07:46:22 igor

Ładne ujęcia ale czemu tak dużo Photoshopa? Przesadzone :(…

lukuj

Marcin Sudziński2023-04-28 15:52:21 lukuj

Rozumiem Pana doskonale. Zdarza mi się przywracać do życia stare mechaniczne aparaty. Ostatnio…

dorota

Portret - czas naświetlania 2-5 sekund2023-04-06 13:10:53 dorota

Czy do konkursu może zostać wysłane zdjęcie sprzed roku, czy musi być zrobione w tym miesiącu?…