Przeglądaj poradnik według wybranych kategorii
Fotografia kulinarna – od czego zacząć?
Pierwsze kroki w fotografii podwodnej
Fotografia podwodna kojarzy się na ogół z egzotycznymi wyjazdami albo przynajmniej z uprawnieniami płetwonurka i tonią mazurskich jezior. Warto zweryfikować to przekonanie, bo ciekawe podwodne zdjęcia można robić nawet w kałuży.
Jak wybrać najlepszy aparat do vlogowania?
Vlogowanie, relacje na żywo, czy filmy z podróży są dzisiaj niezwykle popularne. Dają nowe możliwości wyrażania samego siebie, pokazania swojego świata. Najlepszym narzędziem do tego są nowoczesne aparaty.
Archiwizacja, edycja, postprodukcja, prezentacja. Ścieżka edukacyjna Szerokiego Kadru
Czy praca nad fotografią kończy się z momentem naciśnięcia spustu migawki? Zazwyczaj skupiamy się na tym, jak zrobić dobre zdjęcie. No dobrze – ale co potem?
#CreateYourLight: Fotografia uliczna z Michałem Leją
Budowa i obsługa podstawowego sprzętu fotograficznego. Ścieżka edukacyjna Szerokiego Kadru
Ostrość fotograficzna w praktyce – z czym to się je i jak z niej skorzystać
Zaawansowana korekta, czyli jak okiełznać kolor w Capture One Pro
Trening fotografa – trzecie starcie, czyli życie zaczyna się po pięćdziesiątce
Łukasz Kacperczyk namawia czytelników do pracy jednym obiektywem stałoogniskowym, i do tego najnudniejszym z nudnych. Wbrew pozorom w tym szaleństwie jest metoda.
Pionierzy fotografii. Oskar Barnack: Leica, czyli aksamitna rewolucja
100-lecie Nikona – historia firmy
Fotograficzne techniki szlachetne – Cyjanotypia.
Jak przygotować pracownię fotograficzną – część 2, pomieszczenie. Wyjaśnia krok po kroku Michał Leja
Jak przygotować pracownię fotograficzną – część 1, sprzęt. Wyjaśnia krok po kroku Michał Leja
Krok po kroku – kiedy i jak fotografować z lampą błyskową
Krok po kroku – Kiedy i jak fotografować z blendą
Krok po kroku – 5 minut przy komputerze – Jak skalibrować monitor
Filtr szary i polaryzacyjny
Archiwizacja zdjęć, część 2 – jak utrzymać porządek, czyli katalogowanie
Archiwizacja zdjęć, część 1 - gdzie to trzymać, czyli o bezpieczeństwie
Krok po kroku – Złota rączka – Zrób sobie statyw
Filmowanie lustrzanką cyfrową – wprowadzenie sprzętowe
Fotografia podróżnicza. Część 1
Fotografia ślubna. Kościół i wesele
W drugiej części wideoporadnika zatytułowanej Fotografia ślubna. Kościół i wesele Rafał Makieła opowiada o tym, jak robić dobre zdjęcia ślubne zarówno podczas uroczystości kościelnych, jak i na późniejszej zabawie weselnej.
Domowe drukowanie – część 3, czyli zegarmistrzowska robota
Domowe drukowanie – część 2, czyli stanowisko pracy i obróbka
Filmowanie lustrzankami. Stabilizacja obrazu
Domowe drukowanie – część 1, czyli przygotowania
Filmowanie lustrzankami. Obiektywy
O improwizacji w portrecie. Modyfikacje obrazu.
Oświetlanie obiektów nocą
Wstęp do fotografii cyfrowej. Część 2
Wstęp do fotografii cyfrowej. Część 1
Domowe studio bez nakładów finansowych, część 2: w praktyce
Domowe studio bez nakładów finansowych, część 1: wyposażenie
Tryby P, S, A, M: co to jest oraz kiedy i jak ich używać?
Fotografia otworkowa. Część 1
Praktyczne zalety aparatów z dużą matrycą
Kąt widzenia obiektywu i perspektywa – wszystko, co warto wiedzieć
Ciemnia fotograficzna. Część 3.
Trzecia część cyklu Ciemnia fotograficzna dotyczy tego, co dzieje się z odbitką po utrwaleniu i wysuszeniu. Anita Andrzejewska opowiada o tym, jak zadbać o najwyższą trwałość zdjęć, jak przechowywać odbitki oraz jak przygotować je do ekspozycji.
Światło studyjne. Modelowanie światłem. Część 2.
Fotokast. Videokast. Filmowanie lustrzanką cyfrową. Część 2.
Fotokast. Videokast. Filmowanie lustrzanką cyfrową. Część 1.
Pierwsza część wideoporadnika "Fotokast. Videokast. Filmowanie lustrzanką cyfrową" rozpoczyna się od prezentacji fotokastu "Nieśmiertelni" autorstwa Krystiana Bielatowicza.
Jak to działa? Część 5. – Aparaty kompaktowe
Jak to działa? Część 4. – Lampy błyskowe
Jak to działa? Część 3. – Optyka po raz drugi
Jak to działa? Część 2. – Optyka
Jak to działa? Część 1. - Lustrzanka
Sterowanie aparatem za pośrednictwem komputera – wprowadzenie
Bezprzewodowe sterowanie fleszem – wprowadzenie
Stabilizacja obrazu – na poziomie obiektywu czy korpusu?