Przeglądaj poradnik według wybranych kategorii
Archiwizacja, edycja, postprodukcja, prezentacja. Ścieżka edukacyjna Szerokiego Kadru
Czy praca nad fotografią kończy się z momentem naciśnięcia spustu migawki? Zazwyczaj skupiamy się na tym, jak zrobić dobre zdjęcie. No dobrze – ale co potem?
Portfolio fotografa. Wystawa
Trening fotografa – trzecie starcie, czyli życie zaczyna się po pięćdziesiątce
Łukasz Kacperczyk namawia czytelników do pracy jednym obiektywem stałoogniskowym, i do tego najnudniejszym z nudnych. Wbrew pozorom w tym szaleństwie jest metoda.
Portfolio fotografa. Prezentacje
Najnowszy wideoporadnik to pierwsza część cyklu poświęconego przygotowaniu fotograficznego portfolio. Prowadzący Leszek Szurkowski podkreśla znaczenie przygotowań – zgromadzenia materiałów w jednym miejscu i zaprowadzenia w nim porządku.
Jak uniknąć błędów, tworząc książki fotograficzne
Najnowszy wideoporadnik znów został poświęcony albumom fotograficznym. Tym razem kuratorka Joanna Kinowska opowiada o najczęściej spotykanych błędach, na które można natrafić w książkach fotograficznych.
Zwycięzcy konkursu Fotograficzna Publikacja Roku
Najnowszy wideoporadnik jest poświęcony albumom fotograficznym. Kuratorka Joanna Kinowska opowiada o książkach fotograficznych, które zwyciężały w ostatnich edycjach konkursu Fotograficzna Publikacja Roku.
Fotograficzne techniki szlachetne – Cyjanotypia.
Pionierzy fotografii. Robert Demachy: O tym, czy fotografia jest sztuką, a człowiek – cudem
Robert Demachy, francuski teoretyk fotografii, przedstawiciel piktorializmu i popularyzator gumodruku, bardzo chętnie stosował retusz, aby osiągnąć malarskie efekty.
Pionierzy fotografii. Peter Henry Emerson: Jak prawdziwy gentleman zapatruje się na fotografię?
Pionierzy fotografii. Eugène Atget: Jak majtek i podrzędny aktor został klasykiem pejzażu miejskiego
Pionierzy fotografii. George Eastman: O fotografii tak wygodnej w użyciu jak ołówek
Pionierzy fotografii. Gertrude Käsebier: O trudnym małżeństwie komercji i sztuki
Pionierzy fotografii. Jacob Riis: Jak duński stolarz został amerykańskim fotoreporterem
Jak zrobiłem to zdjęcie – Maciej Koniuszy, czyli krajobraz na przekór przeciwnościom
Jak zrobiłam to zdjęcie – Magdalena Wasiczek, czyli makro przypadkiem
Trening fotografa kontratakuje – ciemną zimową nocą
Jak zrobiłem to zdjęcie – Wacław Wantuch, czyli ciasne, ale własne
Pionierzy fotografii. Eadweard Muybridge: o flegmatycznej zbrodni w afekcie i innych wynalazkach
Mniej znaczy więcej, czyli słów kilka o pierwszej wystawie
Jak zrobiłem to zdjęcie – Wojciech Wilczyk, czyli wygasłe kominy
Jak zrobiłem to zdjęcie – Krzysztof Miękus, czyli o tym, jak zostałem Niemcem (który przegrywa z Brazylią)
Pionierzy fotografii. Henry Peach Robinson: co jest ważniejsze – żona czy fotografia?
Jak zrobiłam to zdjęcie – Joanna Stoga, czyli rentgenem w tulipany
Jak zrobiłem to zdjęcie – Piotr Bławicki, czyli dyskrecja i dyscyplina
Pionierzy fotografii. Nadar: nieustraszony fotograf, który latał balonem
Jak zrobiłem to zdjęcie – Robert Ceranowicz, czyli pstryk i gotowe
Pionierzy fotografii. Mathew B. Brady. Dlaczego na wojnie nie można zbić fortuny
Jak zrobiłem to zdjęcie – Karol Grygoruk, czyli prawdziwi ludzie
Jak zrobiłem to zdjęcie – Maciek Nabrdalik, czyli ludzie, a nie wydarzenia
Pionierzy fotografii. Oscar Gustave Rejlander. Jak do pomiaru światła można użyć kota
Oscar Rejlander był z wykształcenia malarzem. Szwed jako pierwszy fotograf w historii zastosował fotomontaż, czym naraził się na miażdżącą krytykę kolegów po fachu.
Jak zrobiłem to zdjęcie – Jacek Fota, czyli portret zwyczajnej/niezwyczajnej Ameryki
Jak zrobiłem to zdjęcie – Tomasz Gotfryd, czyli fotograf na krawędzi prawa
Pionierzy fotografii. Julia Margaret Cameron. Jak być prawdziwą lady i nie dbać o ostre zdjęcia
Jak zrobiłem to zdjęcie – Stanisław „Bobrowiec” Boniecki, czyli albo masz przygody, albo nie masz przygód
Jak zrobiłem to zdjęcie – Jacek Kołodziejski, czyli pełne zaangażowanie
Pionierzy fotografii. William Henry Fox Talbot. Co fotografia ma wspólnego z pułapką na myszy?
Jak zrobiłem to zdjęcie – Michał Łuczak, czyli Wisła nieznana
Jak zrobiłem to zdjęcie – Michał Murawski, czyli pochwała trudności
Pionierzy fotografii. Louis Jacques Mandé Daguerre – Jak trafić na wieżę Eiffla, a potem w kosmos
Jak zrobiłem to zdjęcie – Mikołaj Grynberg, czyli niedokończona kolekcja mistrzów
Pionierzy fotografii. Joseph Nicéphore Niépce – o wielkim wynalazcy i wielkiej ironii historii
Joseph Nicéphore Niépce wyprzedził swoją epokę, jednak zmarł zbyt wcześnie, by cieszyć się owocami wieloletniego doskonalenia swoich pionierskich odkryć.
Jak zrobiłem to zdjęcie – Tomasz Wiech, czyli Skawce i droga donikąd
Jak zrobiłem to zdjęcie – Marcin Ryczek, czyli fotografia grafiką pisana
Jak zrobiłem to zdjęcie – Michał Korta, czyli portret po godzinach
Jak zrobiłem to zdjęcie – Leszek Szurkowski, czyli historia dwóch widelców
Jak zrobiłem to zdjęcie – Bogdan Krężel, czyli potknięcia przekute w sukces
Jak zrobiłem to zdjęcie – Przemysław Pokrycki, czyli ostatnie żniwa XX wieku
Jak zrobiłem to zdjęcie – Chris Niedenthal, czyli skarb odnaleziony po latach
Jak zrobiłem to zdjęcie – Adam Nurkiewicz, czyli sport okiem zawodowca
Jak zrobiłem to zdjęcie – Jacek Poremba, czyli portret osobisty
Jak zrobiłem to zdjęcie – Tomek Sikora, czyli singapurska robota
Jak zrobiłam to zdjęcie – Anita Andrzejewska, czyli lirycznie w czerni i bieli
Jak zrobiłem to zdjęcie – Bart Pogoda, czyli podróż na koniec świata
Jak zrobiłem to zdjęcie – Piotr Chara, czyli wiosenny dzień z życia fotografa przyrody
Jak zrobiłem to zdjęcie – Krzysztof Gierałtowski, czyli zawsze może być lepiej albo co najmniej inaczej
W drugiej części cyklu "Jak zrobiłem to zdjęcie” rozmawiamy z Krzysztofem Gierałtowskim o książce ”Ludzie i czas / Portret bez twarzy”.
Jak zrobiłem to zdjęcie – Wojtek Wieteska, czyli historia pewnej sofy
Fotoedytor prasowy, czyli jak wybierać cudze zdjęcia
Jesienny dzień z życia fotografa przyrody
Zawód: fotosista, czyli fotografia na planie filmowym
Cyfra kontra analog, czyli o tym, dlaczego jedno nie wyklucza drugiego
Odkrywanie mikroświatów - „urlopowy” dzień z życia fotografa przyrody
Prawda w fotografii, czyli jak się ma zdjęcie do rzeczywistości
Fotokast. Videokast. Filmowanie lustrzanką cyfrową. Część 2.
Fotokast. Videokast. Filmowanie lustrzanką cyfrową. Część 1.
Pierwsza część wideoporadnika "Fotokast. Videokast. Filmowanie lustrzanką cyfrową" rozpoczyna się od prezentacji fotokastu "Nieśmiertelni" autorstwa Krystiana Bielatowicza.
Fotoekspedycja – część 3. Po powrocie
Fotoekspedycja – Część 2. Jesteśmy na miejscu
Fotoekspedycja. Część 1. - Ready, steady - go!