Przeglądaj poradnik według wybranych kategorii
Street Photo w sądzie, czyli jak to się robi w Ameryce. Migawki z Fotoprawa
Znany fotograf, Times Square, statyw, aparat, dwa lata pracy, wystawa w galerii i… pozew o 2 mln dolarów. Początek jak u Hitchcocka. Potem w sądzie tak samo – napięcie wzrasta.
Fotoreportaż, dokument i fotografia uliczna. Ścieżka edukacyjna Szerokiego Kadru
W kolejnej części cyklu ścieżek edukacyjnych polecamy naszym czytelnikom zestaw materiałów poświęconych szeroko rozumianej fotografii reportażowej i dokumentalnej.
#CreateYourLight: Fotografia uliczna z Michałem Leją
Oświetlenie sztuczne w fotografii. Ścieżka edukacyjna Szerokiego Kadru
Twoje zdjęcia okiem ekspertów – listopad 2018
Twoje zdjęcia okiem ekspertów – październik 2018
Twoje zdjęcia okiem ekspertów – wrzesień 2018
Portret osobisty
Krystian Bielatowicz opowiada o doświadczeniach w portretowaniu nie tylko podczas dalekich podróży, ale również na tzw. własnym podwórku.Wyjaśnia, jak powstają pomysły na najlepsze portrety, jak ważny wpływ ma fotograf na relację z bohaterami.
Pionierzy fotografii. Oskar Barnack: Leica, czyli aksamitna rewolucja
Pionierzy fotografii. Dorothea Lange: Wielki Kryzys i legenda fotografii
Jej fotografie pozwoliły zwyczajnym Amerykanom zajrzeć pod podszewkę społeczeństwa, uwrażliwiając ich na losy biedniejszych pobratymców. Fotografowała Wielki Kryzys, strajki, demonstracje uliczne i kolejki bezrobotnych.
Pionierzy fotografii. André Kertész: Trudna sztuka pisania światłem
Swój pierwszy aparat zakupił jeszcze jako urzędnik na giełdzie papierów wartościowych, a ostatnie zdjęcie zrobił siedem dekad później, już jako fotograf znany, zapomniany i odkryty na nowo.
Retusz portretu fotograficznego – 5 niezbędnych porad
Twoje zdjęcia okiem ekspertów – październik 2017
Twoje zdjęcia okiem ekspertów – czerwiec 2017
Jak podrasować portret w plenerze, czyli Instagram kontra Photoshop
Nelly Partyka radzi, jak osiągnąć wyraziste efekty gotowych filtrów popularnych aplikacji fotograficznych na telefony komórkowe, korzystając z dających pełną kontrolę nad obrazem możliwości Photoshopa
Krok po kroku – 5 minut przy komputerze – Wycinamy postać
Krok po kroku – kiedy i jak fotografować z lampą błyskową
Portret formalny, czyli jak sfotografować prezesa
Krok po kroku – Jak zrobić kreacyjny portret karnawałowy
Jak zrobiłem to zdjęcie – Wacław Wantuch, czyli ciasne, ale własne
Relacja z zawodów sportowych okiem zawodowca
Jak zrobiłem to zdjęcie – Robert Ceranowicz, czyli pstryk i gotowe
Jak zrobiłem to zdjęcie – Karol Grygoruk, czyli prawdziwi ludzie
Pionierzy fotografii. Oscar Gustave Rejlander. Jak do pomiaru światła można użyć kota
Oscar Rejlander był z wykształcenia malarzem. Szwed jako pierwszy fotograf w historii zastosował fotomontaż, czym naraził się na miażdżącą krytykę kolegów po fachu.
Słów kilka, jak dobrze przygotować się do reportażu ślubnego
Jak zrobiłem to zdjęcie – Tomasz Gotfryd, czyli fotograf na krawędzi prawa
Jak zrobiłem to zdjęcie – Stanisław „Bobrowiec” Boniecki, czyli albo masz przygody, albo nie masz przygód
Jak zrobiłem to zdjęcie – Michał Murawski, czyli pochwała trudności
Jak zrobiłem to zdjęcie – Mikołaj Grynberg, czyli niedokończona kolekcja mistrzów
O improwizacji w portrecie. Modyfikacje obrazu.
Jak zrobiłem to zdjęcie – Marcin Ryczek, czyli fotografia grafiką pisana
Jak zrobiłem to zdjęcie – Michał Korta, czyli portret po godzinach
Fotografia otworkowa. Część 1
Jak zrobiłem to zdjęcie – Bogdan Krężel, czyli potknięcia przekute w sukces
Projekt długoterminowy. Część 2
Jak zrobiłem to zdjęcie – Adam Nurkiewicz, czyli sport okiem zawodowca
Projekt długoterminowy. Część 1
Jak zrobiłem to zdjęcie – Jacek Poremba, czyli portret osobisty
Jak zrobiłem to zdjęcie – Bart Pogoda, czyli podróż na koniec świata
Jak zrobiłem to zdjęcie – Krzysztof Gierałtowski, czyli zawsze może być lepiej albo co najmniej inaczej
W drugiej części cyklu "Jak zrobiłem to zdjęcie” rozmawiamy z Krzysztofem Gierałtowskim o książce ”Ludzie i czas / Portret bez twarzy”.
Fotografia rodzinna. Część 2. Mieszkanie
Studio fotograficzne
Światło studyjne. Modelowanie światłem. Część 2.