Sprawdzanie
Szeroki Kadr
Akcja (foto)edukacja | Galeria zwycięskich prac | Kategoria grupowa | Powiększ tekst:

Kategoria grupowa

Zespół Szkół Plastycznych / KOŁO

Temat zadania z lekcji nr 4 okazał się sporym wyzwaniem. Część nadesłanych prac sprawiała wrażenie wyjętych z albumów rodzinnych, w czym nie byłoby nic złego, gdyby ich poziom fotograficzny dorównywał wartości sentymentalnej. Wyróżniało się jednak kilka dobrych zestawów, z których ostatecznie postanowiliśmy nagrodzić uczniów z Zespołu Szkół Plastycznych w Kole. O nagrodzie zadecydowała nie tylko jakość poszczególnych fotografii, ale też spójność zestawu. Co ciekawe, spójność ta została osiągnięta nie przez wybór zdjęć, które byłyby wariacjami na ten sam temat, ponieważ pod tym względem mamy tu dużą różnorodność – od ujęć akcji, przez portrety pozowane, po portret uchwycony. Wszystkie zdjęcia z nagrodzonego zestawu są czarno-białe, co od razu sprawia, że zbliżają się do siebie i znacznie lepiej funkcjonują jako całość. Prosty zabieg, lecz bardzo skuteczny. Widać, że osoby odpowiedzialne za wybór zdjęć zgłaszanych przez szkołę do konkursu znakomicie zdają sobie sprawę, że edycja, czyli stworzenie odpowiedniego zestawu, to rzecz niemal tak samo ważna jak same fotografie.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkich zachęcamy do brania udziału w kolejnych edycjach konkursu! Do 20.04.2013 r. możecie nadsyłać prace konkursowe w ramach zadania domowego z lekcji nr 5.

 
 
witold

Wakacyjna fotografia dla zaawansowanych w ćwiczeniach2018-06-24 20:19:23 witold

Co do czasu B, to mija się Redaktor z prawdą. Opisany jest czas T (czyli pierwszy klik otwiera, a…

sleeper

Kąt widzenia obiektywu i perspektywa – wszystko, co warto wiedzieć2018-06-15 20:03:37 sleeper

Wszystko super, tylko pominięta została całkowicie kwestia jakości zdjęcia. Jasne można robić…

peter

Iván Ferrero2018-06-15 19:29:18 peter

Przepiękne fotografie, nic dodać nic ująć :-)…

mapk

Twoje zdjęcia okiem ekspertów – czerwiec 20182018-06-12 13:01:56 mapk

Bardzo Państwu dziękuję za pozytywną i także konstruktywną informację zwrotną :) Właśnie…