Sprawdzanie
Szeroki Kadr
Akcja (foto)edukacja | Galeria zwycięskich prac | Kategoria grupowa | Powiększ tekst:

Kategoria grupowa

Zespół Szkół Plastycznych / KOŁO

Temat zadania z lekcji nr 4 okazał się sporym wyzwaniem. Część nadesłanych prac sprawiała wrażenie wyjętych z albumów rodzinnych, w czym nie byłoby nic złego, gdyby ich poziom fotograficzny dorównywał wartości sentymentalnej. Wyróżniało się jednak kilka dobrych zestawów, z których ostatecznie postanowiliśmy nagrodzić uczniów z Zespołu Szkół Plastycznych w Kole. O nagrodzie zadecydowała nie tylko jakość poszczególnych fotografii, ale też spójność zestawu. Co ciekawe, spójność ta została osiągnięta nie przez wybór zdjęć, które byłyby wariacjami na ten sam temat, ponieważ pod tym względem mamy tu dużą różnorodność – od ujęć akcji, przez portrety pozowane, po portret uchwycony. Wszystkie zdjęcia z nagrodzonego zestawu są czarno-białe, co od razu sprawia, że zbliżają się do siebie i znacznie lepiej funkcjonują jako całość. Prosty zabieg, lecz bardzo skuteczny. Widać, że osoby odpowiedzialne za wybór zdjęć zgłaszanych przez szkołę do konkursu znakomicie zdają sobie sprawę, że edycja, czyli stworzenie odpowiedniego zestawu, to rzecz niemal tak samo ważna jak same fotografie.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkich zachęcamy do brania udziału w kolejnych edycjach konkursu! Do 20.04.2013 r. możecie nadsyłać prace konkursowe w ramach zadania domowego z lekcji nr 5.

 
 
Redakcja-SK

Twoje zdjęcia okiem ekspertów – luty 20182018-02-23 21:27:37 Redakcja-SK

Zgodnie z informacją o całym cyklu znajdującą się pod artykułem: Następną edycję…

barbara

Twoje zdjęcia okiem ekspertów – luty 20182018-02-22 22:28:07 barbara

Witam! zainteresował mnie cykl "okiem eksperta" i chciałabym dowiedzieć się w jaki sposób…

marian_f

Podziały w społeczeństwie2018-02-20 15:42:12 marian_f

Gratulacje dla wyróżnionych…

jojas

Krok po kroku – 5 minut przy komputerze – 7 błędów edycji2018-02-18 07:49:44 jojas

Fajny artykuł. A tak celem wyjaśnienia co niektórym. Artykuł jest o tym że proces twórczy…