Sprawdzanie
Szeroki Kadr

Konkurs na temat: Dzikie zwierzę. Rozstrzygnięty!

Zwyciężył Paweł Pułkownik

Pracę domową zadał Fotograf miesiąca: Marcin Dobas

Zobacz profile zwycięzców:

miejsce 1: Paweł Pułkownik (pukfator)

miejsce 2: 0 0 (rafi201)

miejsce 3: pipeman

Uzasadnienie fotografa

Tematem konkursu było pokazanie przyrody w niecodzienny i abstrakcyjny sposób. Ta fotografia pająka moim zdaniem świetnie spełnia wymogi konkursu. Drgająca pajęczyna stworzyła ciekawe abstrakcyjne i kolorowe tło, a pająk tkający sieć jest bardzo ładnym uzupełnieniem fotografii. Jest to przykład ciekawego zdjęcia, które możemy wykonać tuż pod domem bez potrzeby udawania się w daleką podróż czy spędzania dziesiątek godzin w milczeniu w czatowni.

Pozdrawiam,
Marcn Dobas

pukfator

Miejsce 1: pukfator

 Rafał Okraj (rafi201)

Miejsce 2: Rafał Okraj (rafi201)

pipeman

Miejsce 3: pipeman

 
 

Wszystkie zgłoszone prace

rozwiń

Komentarze

PawełGaweł

Moja droga z fotografią krajobrazu/natury już dawno się rozeszła, ale Pana zdjęcia niezmiennie mnie inspirują. Fotowyprawy dostałem od mamy w prezencie i wciąż do niej wracam. Mimo, że pochłonęła mnie fotografia dokumentalna to oczy zawsze mam otwarte na jakieś przejawy dzikiej natury :)
Zdjęcie dodane.
Pozdrawiam.

wiki_24

Witam,czy można nakładać na siebie zdjęcia ,tak aby powstało jedno dobre ?

mavnz78

wiki_24Witam,czy można nakładać na siebie zdjęcia ,tak aby powstało jedno dobre ?



Z tego co jest powiedziane to raczej nie .

mavnz78

Nikt nic nie pisze , to tylko i wylacznie swiadczy o portalu . ( zle sie dzieje )

mirekw1

Nie mogę znaleźć galerii zgłoszonych prac do konkursu. Są gdzieś ?

mavnz78

mirekw1Nie mogę znaleźć galerii zgłoszonych prac do konkursu. Są gdzieś ?



Nie ma tu galeri , mozesz tylko zerknac na swoja galerie w profilu prace domowe . Szeroki Kadr nic nie robi aby ulepszyc serwis , wszystko jeszcze jest bardzo , bardzo stare. Brak jakiej kolwiek inicjatywy z ich strony . A perspektywy przyszlosci widziane bardzo marnie . ..

Redakcja-SK

mirekw1Nie mogę znaleźć galerii zgłoszonych prac do konkursu. Są gdzieś ?


Galerii zgłoszonych prac celowo nie pokazujemy, chodzi o to by nie sugerować się innymi pracami zgłaszając własne.
Zgłoszone zdjęcia są widoczne zaraz po zakończeniu terminu nadsyłania prac...

mavnz78

Redakcja-SK



To chyba żart od strony Sz. K ? Pana/i odpowiedzi nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Wchodzę na profil pierwszego lepszego użytkownika :

https://www.szerokikadr.pl/profil/prace-domowe,pawełgaweł

Widac jego wszystkie prace domowe, lacznie z najnowszym konkursem.

Redakcja-SK

jeśli autor zdjęcia wyrazi zgodę można przeglądać jego prace domowe, włącznie z tymi zgłoszonymi do ostatniego konkursu. Nie ma jednak mozliwosci oglądania wszystkich zgłoszonych na konkurs prac.

isiek

isiek 2017-08-18 09:53:11

Kurcze, zaraz wyjdzie, ze sie czepiam, ze rozgoryczony jestem ... :) Nie, to nieprawda! Bardzo serdecznie gratuluje zwyciezcom tego konkursu, bardzo ladne zdjecia.

Jednakze mam kilka drobnych pytan moze i uwag(?)

Fotograf miesiaca, w swojej wypowiedzi dotyczacej pracy domowej, podkreslil:
"[...] pracujemy aparatem fotograficznym, nie programem graficznym [...]"

Niby wszystko jasne, kryteria dotyczace pracy okreslone a tutaj... oceniajay chyba zapomnial o tym zalozeniu i postanowil ocenic prace wg innych kryteriow :)

Zdjecie, ktore wygralo, bardzo ladne, zgadzam sie. Prosze mi tylko powiedziec (dopiero sie ucze fotografowac, wiec chetnie poznaje techniki fotografowania :) ) jak za pomoca jednego kadu (bez PS I zabawy filtrami lub laczeniem kilku zdjec), z uzyciem obiejtywu makro, osiagnac taki efekt?!
Wygalada to na wydluzony czas ekspozycji, ktory raczej liczony byl w sekundach (choc moge sie mylic) ;) Aby ta pajeczynka drgala, nalezalo dostarczyc wiaterek z zewnatrz by nia poruszyc... I tutaj pojawia sie moj problem, jak ten pajaczek (mam troche dowswiadczenia z tymi stworzonkami we wlasnym otoczeniu :P ) pomimo powiewu, pozostal niewzruszony i nawet nie drgnal?? :D Pozostaje ostry niczym zyletka, wiec chyba bez Photoshopa sie nie obeszlo z rozmywaniem selektywnym tla flitrem lub laczeniem kilku zdjec.

Drugie zdjecie, rowniez baaardzo ladne.... tylko, ze znowu mnie dreczy, gdyz osobiscie nie wierze w zbieg okolicznosci :) Uwazam prawie za niemozliwe by w tym momencie siedzial sobie ptaszek, ktory idelanie wkomponowal sie w kadr obiektywu typu zoom, na tle fantastycznej prawie pelni ksiezyca :)
Znow zaczynam dopatrywac sie pracy program graficznego i laczenia zdjec. Oczywiscie efekt ostateczny piekny i nie mozna jednaznacznie stwierdzic, ze praca w PSie stworzyla efekt, czyli pelan profeska, gratulacje! :)

Trzecie zdjecie przepiekne, kaczuszka urzekajaca! Tutaj nie mozna sie do niczego przyczepic, przepiekna praca aparatem i dla mnie jest to zdjecie zwyciezajace konkurs na lipcowa prace domowa. Subtelna i niewyczuwalna praca programem graficznym w celu wywolania zdjecia. Bardzo gratuluje "pipeman"!!

Tyle moich przemyslen, dziekuje za wysluchanie/przeczytanie.
Moze ktos cos ?? ;) tak od siebie? :D

Pozdrowienia,
Krzysiek

mateusz18

Do użytkownika isiek
Krzysztofie, kadr z czaplą na tle księżyca jest w mojej opinii jak najbardziej możliwy do uzyskania i prawdziwy. Potwierdzeniem niech będzie ten film Dariusza Grzelczaka, do którego link pozwalam sobie wkleić poniżej.
https://m.youtube.com/watch?v=0uQLo4U9Yqc

rafi201

Witam serdecznie, jestem autorem fotografii, która zajęła drugie miejsce w konkursie.
Odnośnie fotografii kolorowego pająka, moje pierwsze odczucia były podobne do Twoich ''isiek'' .
Jednak konkursy rządzą się podobno swoimi prawami, cokolwiek miało by to oznaczać...
Obraz z pajączkiem piękny - szczerze gratuluję zwycięstwa :)))
W obronie mojej fotografii muszę napisać, że niestety jest to jeden plik. Żaden element nie został wklejony,
nie został nałożony żaden inny obraz w jakikolwiek sposób. Plik RAW został wywołany w Capture NX-D
i delikatnie oszlifowany w GIMP-ie. To wszystko. Oczywiście mogę to udowodnić ponieważ posiadam oryginalny plik RAW,
w którym (z tego co wiem) nie da się niczego przerobić, a który na życzenie Redakcji mogę przesłać na jej adres.
W jednym masz jednak rację - nie był to zbieg okoliczności. Wykonanie fotografii zostało zaplanowane jako plan B ostatniego wieczoru
przed pełnia księżyca. Dzięki pożytecznej aplikacji można z łatwością ustalić azymut księżyca w dowolnym miejscu o dowolnej godzinie.
Wiedziałem też gdzie zlokalizowana jest kolonia lęgowa czapli, w której nocują, a której drzewa o tej porze roku nie maja jeszcze liści.
Uzyskanie dobrego kadru w linii księżyc - czapla - obiektyw wymagało oczywiście także odrobiny szczęścia. Dodatkową trudnością była mała ilość światła
przy konieczności użycia dość dużej wartości przysłony oraz stosunkowo krótkiego czasu. Na szczęście na 500 mm przy f:8 i czasie 1/80 s. udało się uzyskać ten konkursowy kadr. Inny z tego wieczoru: http://rafalokraj.flog.pl/wpis/11859166/posiedzmy-w-ciszy-bo-niedlugo-sie8230#w
Szczerze mówiąc widząc wiele pięknych prac myślałem już, że nie uda mi się nic wygrać w konkursie o idealnym dla mnie temacie. Od marca bowiem fotografuję prawie wyłącznie dzikie zwierzęta w mojej okolicy :) Miałem jednak nadzieję i się udało :)))
Za wyróżnienie bardzo dziękuję, a wszystkich Uczestników konkursu oraz Użytkowników szerokiego Kadru wraz z całą Redakcją
serdecznie pozdrawiam :)))

Rafał Okraj
http://rafalokraj.flog.pl

Ps. ''mateusz18'' - dziękuję za obronę ;)))

isiek

isiek 2017-08-18 18:09:23

"rafi201" "mateusz18" dziekuje Wam bardzo za tresciwa odpowiedz i zalaczone linki - super sprawa.

@Rafal: nie ma potrzeby dostarczac mi oryginalu zdjecia, wierze na slowo. Nic tylko pogratulowac tak idealnie "ustrzelonego" kadru! Zdjecie jest naprawde super, ta czapla wpisuje sie w okrag ksiezyca w taki sposob, ze jak nic sadzilem, ze polaczone sa 2 zdjecia ;) Jednakze, galezie na tle ksiezyca, grubsza robota, wiec nie do konca bylem pewien. Super, oby tak dalej, nie trac zapalu i checi i juz napeno wkrotce bedziemy ogladac Twoje fotografie na lamach magazynow przyrodniczych, czego Ci serdecznie zycze!!

Bardzo ciekawa okolica i cierpliwosc fotografa, zostana wynagrodzone :)

Przy okazji, nie przejmuj sie konkursami, jak wiadomo sposrod setes/tysiecy zdjec trzeba wyloni te jedno jedyne, co jest zawsze opinia subiektywna jurora :]
Rob zdjecia dla siebie, by czynnosc ta sprawiala Ci frajde a przy okazji dziel sie nimi z innymi, to chyba najlepsza metoda ;)

@SzerokiKadr: moze by tak dolaczac prosta informacje o parametrach wykonanego zdjecia jak ISO, przyslona i czas naswietlania? Wowczas, bedziemy mogli skorzystac (my adepci fotografii) i podejrzec ustawienia do podobnych sytuacji?

Nic, urlop zaczac czas :D Aparat w dlon i szukac idealnych kadrow dla siebie :]

Pozdrowienia,
Krzysiek

2017-08-18 20:52:31

Skoro w mentalności polaków jest marudzenie to i ja dorzucę kamyczek do tego ogródka. Co prawda nie było nic mowy o tym, że do konkursu mogą być wystawione wyłącznie prace wykonane w okresie trwania konkursu, bo by musiały być zgłaszane razem z plikami RAW, które chyba jeszcze nikt nie shakował tak by można je podrabiać, ale zabawa na tym polega by na słowo start ruszyć do realizacji zadania, a nie do archiwum i grzebać w zgromadzonych zasobach. No i tak bez końca można by wymyślać co było gdyby było. A to, że się teraz nie zostało nagrodzonym niech zostanie pocieszenie - wielu artystów zostało docenionych po ich zejściu, bo współcześni nie potrafili docenić ich wysiłku. Wnuki na tym skorzystają.

rafi201

''naplatki'' - przyznaję, też o tym myślałem i prawie miałem wyrzuty sumienia :)))
Nie określono tego w regulaminie ale sam cykl ''Praca domowa" rzeczywiście to sugeruje...

Krzysiek, dzięki za miłe słowa dodające otuchy... Nie mam aż takiej wiary w świetlaną przyszłość swoich fotografii ale zapał jest... i radość obcowania z naturą też...

Pozdrawiam serdecznie :)))

rafi201

Aha, zapomniałem dodać, że kaczuszka śliczna, szczególnie jej minka :) Gratulacje "pipeman" :)

muarta

Jak przejrzałam galerię to byłam pewna, że czapla wygra :) szkoda, że drugie miejsce. Gratuluję rafi201 kadru

rafi201

Bardzo Ci dziękuję za te miłe słowa... i serdecznie pozdrawiam ;)

kawus

kawus 2017-08-21 16:20:03

isiekKurcze, zaraz wyjdzie, ze sie czepiam, ze rozgoryczony jestem ... :) Nie, to nieprawda! Bardzo serdecznie gratuluje zwyciezcom tego konkursu, bardzo ladne zdjecia.

Jednakze mam kilka drobnych pytan moze i uwag(?)

Fotograf miesiaca, w swojej wypowiedzi dotyczacej pracy domowej, podkreslil:
"[...] pracujemy aparatem fotograficznym, nie programem graficznym [...]"

Niby wszystko jasne, kryteria dotyczace pracy okreslone a tutaj... oceniajay chyba zapomnial o tym zalozeniu i postanowil ocenic prace wg innych kryteriow :)

Zdjecie, ktore wygralo, bardzo ladne, zgadzam sie. Prosze mi tylko powiedziec (dopiero sie ucze fotografowac, wiec chetnie poznaje techniki fotografowania :) ) jak za pomoca jednego kadu (bez PS I zabawy filtrami lub laczeniem kilku zdjec), z uzyciem obiejtywu makro, osiagnac taki efekt?!
Wygalada to na wydluzony czas ekspozycji, ktory raczej liczony byl w sekundach (choc moge sie mylic) ;) Aby ta pajeczynka drgala, nalezalo dostarczyc wiaterek z zewnatrz by nia poruszyc... I tutaj pojawia sie moj problem, jak ten pajaczek (mam troche dowswiadczenia z tymi stworzonkami we wlasnym otoczeniu :P ) pomimo powiewu, pozostal niewzruszony i nawet nie drgnal?? :D Pozostaje ostry niczym zyletka, wiec chyba bez Photoshopa sie nie obeszlo z rozmywaniem selektywnym tla flitrem lub laczeniem kilku zdjec.

Drugie zdjecie, rowniez baaardzo ladne.... tylko, ze znowu mnie dreczy, gdyz osobiscie nie wierze w zbieg okolicznosci :) Uwazam prawie za niemozliwe by w tym momencie siedzial sobie ptaszek, ktory idelanie wkomponowal sie w kadr obiektywu typu zoom, na tle fantastycznej prawie pelni ksiezyca :)
Znow zaczynam dopatrywac sie pracy program graficznego i laczenia zdjec. Oczywiscie efekt ostateczny piekny i nie mozna jednaznacznie stwierdzic, ze praca w PSie stworzyla efekt, czyli pelan profeska, gratulacje! :)

Trzecie zdjecie przepiekne, kaczuszka urzekajaca! Tutaj nie mozna sie do niczego przyczepic, przepiekna praca aparatem i dla mnie jest to zdjecie zwyciezajace konkurs na lipcowa prace domowa. Subtelna i niewyczuwalna praca programem graficznym w celu wywolania zdjecia. Bardzo gratuluje "pipeman"!!

Tyle moich przemyslen, dziekuje za wysluchanie/przeczytanie.
Moze ktos cos ?? ;) tak od siebie? :D

Pozdrowienia,
Krzysiek

w poprzednim konkursie miało być zdjęcie kulinarne które pachnie a wygrały kwiaty teraz miało być bez programu (rozumiem doszlifowanie) a wygrał foomontaż. Przejrzyj więcej konkursow a przekonasz się że tutaj to normalne. Im więcej ingerencji tym lepiej.... takim mamy klimat i takie mamy konkursy - trzeba się przyzwyczaić.

damiankwasekfotodam

Ewidentnie za duża ingerencja w PS jak dla mnie to już nie jest zdjęcie no i zero naturalizmu. Pozdrawiam.

damiankwasekfotodam

PS. Tutaj nie ma kombinacji jedynie wykadrowanie a taki moment wyczekać to nie lada wyczyn.
https://www.szerokikadr.pl/konkurs/dzikie-zwierze#PhotoSwipe1504124670730

patrrickoo

Patrzę na zdjęcia zgłoszone i niedowierzam w to, co widzę. Zostały określone zasady zadania bardzo jasno, zwięźle i są to bardzo proste zasady: 1. ma to być zwierzę dziekie (a zgłoszone kotki, krowy, itp) 2. zdjęcia ma mieć charakter abstrakcyjny (czyli sztampowy łabądź czy bocian patrząc w obiektyw nie za bardzo pasuje). Połowa ze zgłoszonych zdjęć nadaje się do odrzutu na dzień dobry. Jak ludzie mają problem z logicznym zrozumieniem prostych, wręcz prymitywnych zasad to ręce opadają.

Dodaj komentarz

Ponieważ nie jesteś zalogowany, Twój wpis będzie musiał zostać zaakceptowany przez moderatora.

Dodaj swój post

kania-ruda

Ciekawe zdjęcie czegoś bardzo zwykłego2024-09-27 20:39:06 kania-ruda

Dobry pomysł…

ragaart

Chwila, która mówi więcej niż tysiąc słów2024-09-23 09:35:58 ragaart

UPS , Sądząc po wyborze jury chyba nie zrozumiałem sedna zadanego tematu ???? Oczywiście żart…

saxifraga75

Ciekawe zdjęcie czegoś bardzo zwykłego2024-09-16 20:49:18 saxifraga75

Coś zwykłego, spotkane podczas zimowego spaceru ...…

ragaart

Chwila, która mówi więcej niż tysiąc słów2024-09-03 00:25:46 ragaart

Wszystkie zdjęcia świetne. Qtk i Rogowski to moje faworyty. Rogowski powinien przekonwertować do…