Sandro Giordano Remmidemi
Urodził się w Rzymie w roku 1972. Od roku 2013 poświęca się całkowicie swojemu projektowi fotograficznemu „IN EXTREMIS (bodies with no regret)”.
Moje zdjęcia to „opowiadania” o walącym się świecie. Wszystkie te obrazki przedstawiają wycieńczone postacie, z których każda – w nagłym zaćmieniu ciała i umysłu – ulega katastrofie, nawet nie próbując się ratować. Nie dałyby rady tego zrobić, tak bardzo są zmęczone codziennością, w której dbałość o pozory jest ważniejsza niż egzystencja. Żyjemy w zniekształconym świecie chirurgii plastycznej, która propaguje stereotypowe obrazy wzmacniające narzucony model marketingowy. Wierzę, że doskonałość polega na niedoskonałości. Tkwi ona w silnych kontrastach, w kruchości i w człowieczeństwie, które sprawia, że każdy z nas jest inny niż wszyscy. Nie pokazuję twarzy moich bohaterów – chcę bowiem, by przemówiło ich CIAŁO. Upadek jest punktem, za którym nie ma już powrotu. Jest takie powiedzenie: musisz odbić się od dna, żeby zacząć na nowo. UPADEK moich bohaterów to właśnie ODBICIE SIĘ OD DNA, ponieważ doszli do GRANICY, poza którą FAŁSZYWE JA nie może już dłużej funkcjonować. Każda z postaci trzyma w dłoni jakiś przedmiot, który ocaliła – to symbol fałszu, w którym żyła dotychczas.
Co twoim zdaniem jest najważniejsze w fotografowaniu?
Myślę, że to kwestia bardzo subiektywna i zależy od tego, jakie zdjęcie chcesz zrobić. W moim przypadku najtrudniejszym zagadnieniem jest światło. Często fotografuję w świetle słonecznym lub gdy jest pochmurno – warunki więc zmieniają się dynamicznie. Używam aparatu cyfrowego i stale muszę kontrolować przysłonę, ISO, czas migawki. Bywa to bardzo stresujące, gdy model musi zastygnąć w niewygodnej pozycji. Staram się fotografować jak najszybciej, a muszę tracić czas na ustawianie parametrów technicznych.
YOU NEVER KNOW (Roma, 2020)
BEST GIRLFRIENDS FOREVER (Roma, 2019)
MEA MAXIMA CULPA (Arezzo, 2018)
SUGAR FREE PLEASE (Roma, 2019)
BELLO SPETTACOLO COMPLIMENTI (Tarragona, 2018)
SOTTO AI TUOI OCCHI (Venezia, 2019)
LA PECORINA (Barcelona, 2018)
PRIMA (Roma, 2019)
Strony internetowe:
Powiązane tematy
Alice van Kempen
12.03.2020
Alice van Kempen
„Furbex” (czyli futrzany urbex): śnieżnobiała bullterierka na tle omszałych, pokrytych grzybem ścian, podłóg i stropów. W sceneriach, w których przedmioty pozostawione przez dawnych mieszkańców i użytkowników kryje gruba warstwa kurzu. Zdjęcia wydają się surrealistyczne, jednak Claire pozuje w ten sposób, że sprawia wrażenie, jakby przejmowała rolę dawnych lokatorów.
Jamari Lior
11.01.2020
Jamari Lior
Wszystkie jej zdjęcia, nawet te pozowane, mają aspekt antropologiczny. W zamierzeniu autorki powinny opowiadać nam coś o sportretowanym człowieku oraz o kulturze, w której powstały. Motywy i motywacje – to dwa tematy, które interesują Jamari Lior. Oba wiążą się z jej wykształceniem: broniła doktorat z dziedziny antropologii wizualnej.
Stefano Bonazzi
05.11.2019
Stefano Bonazzi
W tworzeniu moich prac udział mają Photoshop i aparat. Do zdjęcia zwykle szykuję kilka podstawowych obiektów, które będą mi potrzebne. Fotografuję te przedmioty, a także ludzi i tekstury, czasem maluję tło, posługując się tabletem graficznym. Następnie przenoszę wszystkie składowe do jednego pliku w Photoshopie, gdzie poddaję je obróbce i tak powstaje gotowy obraz