Sprawdzanie
Szeroki Kadr
Inspiracje: Architektura | Przyroda i krajobraz | 11.04.2017 | Powiększ tekst:

Richard Terpolilli

Wychowałem się w regionie Finger Lakes w północnej części stanu Nowy Jork. Po odbyciu służby wojskowej w latach 60. zostałem studentem College of Pharmacy na Uniwersytecie Rhode Island. Po studiach moje życie zawodowe związane było z administracją szpitalno-apteczną i edukacją kliniczną. Byłem także wykładowcą Szkoły Medycznej Uniwersytetu Browna oraz College of Pharmacy na Uniwersytecie Rhode Island. W tamtych latach używałem lustrzanki Minolty z obiektywem 35 mm do dokumentowania spotkań rodzinnych i wypraw podróżniczych.

Nie traktowałem fotografii poważnie aż do dnia, w którym Public Broadcasting Station (PBS) wyemitowała program specjalny poświęcony Anselowi Adamsowi. Nie mogłem się oderwać od słuchania i od tej chwili fotografia stała się moją obsesją. Byłem samoukiem studiującym dorobek Joela Tjintjelaara, Sharon Tenenbaum, Julii Anny Gospodarou, Keitha Aggetta i Michaela Kenny. W końcu znalazłem swoją niszę – czarno-białą fotografię artystyczną o długim czasie ekspozycji.

Teraz, w późniejszym etapie mojego życia, fotografia imitująca prace innych osób przestała mnie satysfakcjonować. W 2014 roku wziąłem udział w warsztatach B&W Vision Explorers w Nowym Jorku, a następnie rozpocząłem prace pod kierunkiem Joela Tjintjelaara, który został moim mentorem. Niezmiennie najbardziej pochłania mnie fotografia czarno-biała o długim czasie ekspozycji, którą wykorzystują do fotografowania architektury, pejzaży podwodnych, świata kwiatów. Od czasu do czasu tworzę również fotografie artystyczne w kolorze.

Zanim nacisnę spust migawki zawsze zadaję sobie pytanie: Co tak naprawdę podoba mi się w tym kadrze? Mam wrażenie, że fotografia artystyczna przybliża doznania emocjonalne, jakie niesie ze sobą na przykład długa ekspozycja. Technika ta oddala nas od rzeczywistego spojrzenia na świat. Woda i niebo wydają się nie z tego świata. Światło i cienie wyostrzają się, a odcienie czerni i bieli zdają się jeszcze bardziej ascetyczne. Aparat fotograficzny jest tylko środkiem do wyrażenia uczuć. Nikt nie wyrazi tego, co czujesz lepiej niż ty sam. Twoje spojrzenie jest sztuką, a cyfrowa ciemnia – płótnem i pędzlem. Jackson Pollock najcelniej podsumowuje proces tworzenia: „Tak długo jak obraz coś nam przekazuje, nie ma różnicy w jaki sposób została nałożona farba”.

Dzięki swoim pracom zdobyłem międzynarodowe uznanie, a także wiele nagród. Nadrzędnym celem jest dla mnie dzielenie się tym, czego nauczyłem się od ludzi, którzy okazali mi pomoc i byli dla mnie źródłem inspiracji. Staram się to osiągać za pomocą swoich prac, artykułów na blogu oraz przez udzielanie porad początkującym fotografom.

Dodaj do schowka
Richard Terpolilli

Budzące się cienie

Richard Terpolilli

Most Sunshine-Skyway

Richard Terpolilli

Muzeum Guggenheima

Richard Terpolilli

Na nabrzeżach

Richard Terpolilli

Z serii Santiago Calatrava

Richard Terpolilli

Dźwięki ciszy

Richard Terpolilli

Słonecznik

Richard Terpolilli

Passing by

Strony internetowe:

Oznacz jako przeczytane
Masz propozycję inspiracji?: Napisz do nas
Oceń :

Komentarze

Dodaj komentarz

Ponieważ nie jesteś zalogowany, Twój wpis będzie musiał zostać zaakceptowany przez moderatora.

Dodaj swój post

krystynafalkowska

Duchowość2019-12-09 18:02:36 krystynafalkowska

Rosną mi skrzydła! Dziękuję za wyróżnienie…

plamster

Program 19'Festiwalu Slajdów Podróżniczych TERRA2019-12-07 16:13:16 plamster

Wow…

lebson

Makrofotografia2019-12-05 11:55:50 lebson

Witam ladne zdjecia !!…