Paweł Fabjański
BEZ TYTUŁU
Cykl „Bez tytułu” uwiecznia puste przestrzenie Łódzkiej Szkoły Filmowej. Pustka wnętrz jest tutaj skonfrontowana z kreatywnością, której namacalnym przejawem są sfotografowane obiekty i instalacje. Proste przedmioty codziennego użytku, takie jak kubki do kawy czy ołówki, stają się materiałem konstrukcyjnym dla ludzkiej wyobraźni przyłapanej na gorącym uczynku. Możemy wyczuć, że przestrzenie, które widzimy, jeszcze kilka chwil temu były wypełnione ludźmi starającymi się pchnąć swoje pomysły i koncepcje na kolejny poziom. Seria odnosi się do procesu kreacji i do swoistego przymusu tworzenia, który uwięziony jest w każdym z nas – kruche instalacje są jak notatki tworzone na marginesie zeszytu, przekształcone w przestrzenne konstrukcje.
Seria „Bez tytułu” została opublikowana w niecodziennym albumie dotyczącym Szkoły Filmowej w Łodzi, wydanym z okazji 65-lecia jej założenia. Wewnątrz albumu znajdują się 24 eseje wizualne stworzone przez wielu autorów i wykorzystujące szeroką gamę technik wizualnych i styli. „Bez tytułu” to wspólna praca stworzona przez fotografa Pawła Fabjańskiego i scenografkę Zuzę Słomińską.
Nagrody:
Złoto w kategorii fotografia przyznane przez Klub Twórców Reklamy
Srebro: GoSee Awards – kategoria fotografia architektury
Srebro: GoSee Awards – kategoria fotografia still-life
Opublikowane w: „Creative Review Photography Annual” 2014, Best-in-Book
fotografia: Paweł Fabjański (www.fabjanski.com)
scenografia: Zuza Słomińska
retusz: RunRun (www.runrun.pl)
produkcja: Anna Kazimierczak
***
Paweł Fabjański – fotograf z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej. Zdobywca branżowych nagród, takich jak Silver Lion (Cannes), Golden Drum, Eurobest i licznych nagród w konkursie KTR.
Londyński magazyn „Creative Review” przyznał mu wyróżnienie Best-in-Book za cykl „Bez Tytułu” (2014), a uznane wydawnictwo Lürzer’s Archive umieściło jego zdjęcia w albumie 200 Best Ad Photographers Worldwide.
Ma na koncie różnorodne komercyjne realizacje, a w gronie klientów, z którymi pracował, są między innymi Red Bull, Sony, Samsung, Play, Škoda, T-Mobile, Orange, Nike i wiele innych.
Prowadzi pracownię fotografii komercyjnej w Łódzkiej Szkole Filmowej. Jego projekty artystyczne pokazują, że warstwa estetyczna i konceptualna zawsze idą w parze. Paryż, Cannes, Praga, Warszawa czy Derby to tylko niektóre miasta goszczące wystawy fotografa.
W Polsce reprezentowany przez SHOOTME Warsaw, w Czechach przez Pink Productions, a we Włoszech przez Take Production.
Artykuł powstał w ramach cyklu publikacji przedstawiających projekty autorskie wykładowców Katedry Fotografii będącej częścią Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. W 2023 roku uczelnia obchodziła swoje 75. urodziny, a Katedra Fotografii istnieje już ponad 30 lat.
Katedra Fotografii kształci i rozwija doskonałych fotografów, ale także multimedialnych artystów. Jest przede wszystkim przestrzenią wolności obrazów, które nieograniczone swoją dwuwymiarowością rozszerzają się w przestrzenie: obrazów ruchomych, wirtualnych rzeczywistości, dźwięku czy gestów performatywnych – dr Bartłomiej Talaga, kierownik Katedry Fotografii
Strony internetowe:
Powiązane tematy
Hubert Humka
28.02.2024
Hubert Humka
Posługując się odniesieniami kulturowymi i historycznymi, porusza temat kształtowania się w świadomości obrazu Boga w ujęciu emocjonalnym i duchowym, a także potrzeby po-szukiwania jego przejawów w rzeczywistości. Czy esencję tego, co boskie, można trakto-wać jako personifikację sił natury, czy szukać jej obecności tylko na poziomie intelektual-nym?