Patty Maher
Patty Maher to uznana i nagradzana na świecie fotografka i graficzka, mieszkająca w Caledon, w kanadyjskiej prowincji Ontario. Inspirację czerpie z eksplorowania kobiecości zarówno w scenerii natury, jak i w mieście. Tworzy przede wszystkim pozowane portrety i autoportrety, a jej znakiem rozpoznawczym są zakryte twarze. To sprawia, że portretowane postaci przekazują emocje i opowiadają historie wyłącznie postawą, gestami, symbolami i kolorem. Maher zgłębia wewnętrzny świat fotografowanych osób, a jednocześnie zastanawia się nad takimi pojęciami jak przestrzeń osobista, granice, tożsamość i relacje jednostki ze światem. Przy każdym zdjęciu i każdej serii stawia sobie za cel zacieranie granic między rzeczywistym światem a tym, co nadprzyrodzone; między surrealnością a codziennością. Snując swoje wizualne opowieści, zaprasza widza, by stał się współtwórcą ich znaczeń – pozostawia bowiem historie bez zakończenia, choć odwołuje się do podstawowych i uniwersalnych emocji.
Pochodzi z Toronto, studiowała literaturę angielską na uniwersytecie w Guelph. W 2010 roku zaczęła fotografować zawodowo – od tego czasu jej prace można zobaczyć na okładkach książek oraz w wielu publikacjach w druku i online na całym świecie, m.in. w wywiadzie wideo dla Yahoo Productions, przeprowadzonym przy okazji stworzenia serii „The Weekly Flickr”. Zdobyła wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, np. PX3 Prie de la Photography Paris, Moscow International Foto Awards, Tokyo Foto Awards, International Color Awards czy International Photography Awards. Jej prace są znane i cieszą się popularnością na całym świecie.
Powiązane tematy
Guen Fiore
20.01.2019
Guen Fiore
Nie „uwiecznia” swoich obiektów, tylko stara się spojrzeć na nie świeżym okiem i przekształcić w opowieść. Historia, która jest wynikiem takiego podejścia, składa się z subtelnych gestów, spojrzeń, elementów niewerbalnych – wszystkiego tego, co jest nieuchwytne, ale odwołuje się do emocji patrzącego.
Achraf Baznani
15.11.2018
Achraf Baznani
Uwielbiam cyfrowe modyfikacje, bo wspomagają moją kreatywność i innowacyjność oraz pozwalają skłonić widzów do zastanowienia. Staram się wejść w skórę widza: zgaduję, co pomyśli i jakie pytania zada. Następnie ruszam naprzód i rozpoczynam proces twórczy. To mój ulubiony styl pracy.