Magda Majewska
Z nadesłanego zestawu wynika, że autorka nie uznaje kompromisów – albo fotografuje z bardzo bliska, albo z dużego oddalenia. Zarówno jej prace ze świata makro, jak i zdjęcia wykonane z lotu ptaka znamionują wrażliwość na detal i wzory występujące w naturze widoczne tylko w dużym zbliżeniu (makro) lub z dalekiej perspektywy. Oba tematy wymagają cierpliwości i bezwzględnej edycji, która pozwala odrzucić zdjęcia nie do końca udane, a których powstanie zostało z pewnością okupione dużym nakładem pracy. To nie są łatwe decyzje, ale nierzadko to od nich zależy powodzenie lub klęska zestawu. Gratulujemy!
Fotografia to moja odskocznia od codzienności, dzięki niej przenoszę się do tajemniczego świata zwierząt i roślin. Fascynuje mnie to, że mogę pokazać świat, którego ludzie nie widzą na co dzień.
Zajmuję się głównie fotografią makro oraz lotniczą. Obie dziedziny, chociaż pozornie tak odmienne, mają jednak wiele wspólnego. Pokazują nam świat dobrze znany, ale z innej perspektywy. Makro pozwala zobaczyć rzeczy niewidoczne, masę drobnych detali, których wcześniej nie zauważaliśmy. Świat widziany z perspektywy ptaka potrafi zaskoczyć różnorodnością barw, faktur i kształtów. Zdjęcia lotnicze wydobywają z krajobrazu niesamowite elementy, które otaczają nas na co dzień, ale zupełnie ich nie zauważamy.

Biedronki na okrągło

Królowa na gnieździe

Kruszcyca złotawka

Na plantacji

Narada w tunelu

Paski

Polny krajobraz

Rzeczka wśród pól
Strony internetowe:
Powiązane tematy
Kachna Lipa
16.08.2019
Kachna Lipa
Wspaniały nastrój, piękne kolory i znakomite wykonanie. Dzięki opanowaniu warsztatu autorka z powodzeniem tworzy swoje proste, lecz niezwykle dopracowane kompozycje. Kolejny raz podkreślamy znaczenie technicznej biegłości, ponieważ daje ona fotografowi wolność do realizacji każdego pomysłu.

Filip Wolak

Paweł Bieniewski

Katarzyna Załużna
21.05.2018
Katarzyna Załużna
Aż trudno się zdecydować, który cykl bardziej nam przypadł do gustu. Czy kreacyjne czarno-białe portrety – jednocześnie surowe i pełne cieszących oko subtelności (co ciekawe – chyba najciekawszym z nich jest autoportret autorki), czy może bajeczne i nieco przewrotne kolorowe fotografie makro?
