Karen Knorr
Urodziła się w Niemczech, dorastała w portorykańskim San Juan w latach sześćdziesiątych. Mieszka w Londynie. W swojej twórczości zajmuje się dziedzictwem kulturowym, ważna dla niej jest tematyka postkolonializmu.
Prace Karen Knorr, poczynając od lat osiemdziesiątych, poruszały temat idei władzy leżącej u podstaw dziedzictwa kulturowego, a także w żartobliwy sposób podważały aksjomaty kolekcji sztuki rozsianych po akademiach i muzeach Europy. W roku 2008 artystka, posługując się fotografią i wideo, zmieniła obszar zainteresowań: zainteresowała się radżputami (czyli członkami indyjskiej elity) i ich stosunkiem do „innych".
Obecnie czerpie pełnymi garściami z bogatej kultury wizualnej, mitów i baśni północnych Indii, zwłaszcza z Radżastanu.
Flight to Freedom, Durbar Hall, Dungarpur
The Queen's Room, Zanana, Udaipur City Palace
The Maharaja's Apartment, Udaipur City Palace
The Sound of Rain, Junagarh Fort, Bikaner
A Place Like Amravati, Udaipur City Palace
Durga’s Mount, Junha Mahal, Dungarpur
Sikander’s Entrance, Chandra Mahal, Jaipur City Palace, Jaipur
Finding Refuge, Junha Mahal Dungarpur
Mahasattva’s Sacrifice, Ajanta Caves
The Opium Smoker, Chitrasala, Bundi
Friends in Need, Juna Mahal, Dungarpur Palace
Ganesha’s Mount, Chavi Niwas, Jaipur
Tiger Breath, Sheesh Mahal, Amer Fort
Reconciliation, Poddar Haveli, Nawalgarh
A Moment of Solitude, Amer Fort
Mahadevi's Divine Power, Bara Mahal
Strony internetowe:
Powiązane tematy
Svetlana Tarasova (Swietłana Tarasowa)