Joseph Ford
Dorosłe życie rozpocząłem zupełnie rozsądnie: studiowałem romanistykę i italianistykę na Uniwersytecie Cambridge oraz w paryskiej École Normale Supérieure. Później jednak przeraziłem rodziców decyzją o zostaniu fotografem.
To, co robię, można podsumować następująco: „opowiadanie historii i domieszka kreatywności spoza mojej bajki”. Łowienie ryb dynamitem? Zaliczone. Motyle wylatujące ludziom z ust? Zaliczone. Tor kolejowy zamieniający się w zamek błyskawiczny? Zaliczony. Krokodyl atakujący trampki Lacoste? Tak, też jest.
„Invisible Jumpers” („Niewidzialne swetry”) to rezultat czteroletniego projektu, w ramach którego mieszkający w Brighton fotograf ubierał ludzi, zwierzęta, a nawet owoce w pracowicie wydziergane ubrania – każde z nich swoimi kolorami zlewało się z tłem zdjęcia.
Do każdego zdjęcia Ford przygotowywał się wspólnie z Niną Dodd, która zawodowo robi na drutach i również mieszka w Brighton. Wykonanie jednego stroju zajmowało jej od czterech do stu godzin pracy, a efektem były swetry odzwierciedlające to, co widać na dalszym planie zdjęć.
„Złudzenia optyczne to coś fascynującego – mówi Ford, który bawił się nimi już przy wcześniejszych projektach. – Każą nam spojrzeć i zastanowić się po raz drugi. W czasach, gdy nasza koncentracja uwagi staje się coraz słabsza i krótsza, złudzenia domagają się pełnego skupienia. Lubię robić zdjęcia, które wywierają na ludzi wpływ, i z wielką przyjemnością wykorzystywałem ludzi do osiągnięcia tych efektów. Czynnik ludzki sprawia, że są o wiele ciekawsze”.
Strony internetowe:
Powiązane tematy
Julia Fullerton-Batten
15.10.2019
Julia Fullerton-Batten
Jej fotografia znana jest z filmowego charakteru, w którym ukryta jest opowieść jakiejś historii. Jej projekty oparte są na konkretnych tematach. Każde zdjęcie uwypukla temat w serii prowokujących do myślenia opowieści opartych na inscenizacji i wyrafinowanych technikach oświetleniowych.
Juhamatti Vahdersalo