Sprawdzanie
Szeroki Kadr
Inspiracje: Dokument i reportaż | Ludzie | Studio i reklama | 20.12.2021 | Kolor tła:

Hakim Boulouiz

Hakim BoulouizJestem Szwajcarem marokańskiego pochodzenia. Pracuję jako dyrektor artystyczny i konsultant w dziedzinie estetyki miasta. Lubię filmy krótkometrażowe, muzykę barokową, czereśnie, domowy chleb, zieloną herbatę, Morze Czarne, zapach deszczu, pchle targi i książki. Moim największym marzeniem jest nauczyć się czytać po chińsku.

Po ukończeniu studiów architektonicznych i filmowych napisałem doktorat poświęcony analizie interakcji między nowoczesnymi miastami a filmową nową falą. Przez lata fotografia była częścią mojego życia – zarówno wprost, jak i pośrednio: jako architekt musiałem fotografować modele, żeby zilustrować swoje projekty. W przemyśle filmowym kadrowanie i światło są podstawą dobrych ujęć, a uczymy się tego właśnie poprzez fotografię. Tak oto stopniowo zacząłem doceniać potencjał sztuki fotograficznej. Wszystko może być źródłem inspiracji: obraz Delvaux, krzesło Starcka, nieudane danie na TikToku czy marynarka LadyGagi. Gdy mam więcej czasu, analizuję zdjęcia moich ulubionych twórców, m.in. Billa Brandta, Mana Raya czy André Kertésza. Przerabiam na obrazy to, co znajdzie się przed moimi oczyma – nazywam to wizualnym recyklingiem. Nie wymyślam nowych form, tylko biorę i łączę to, co już istnieje, i tak tworzę nowe rzeczy – jak artyści, którzy robią torby ze starych opon i w ten sposób tworzą coś niezwykłego z czegoś pospolitego. Moje obrazy nie są ilustracją napotkanej rzeczywistości. Są niezależnym głosem, iluzją. Nie lubię zdjęć, które coś ilustrują, ponieważ stają się one zwyczajnymi skrótami.

Czemu jestem fotografem? Żeby opowiadać historie, ujawniać wskazówki dotyczące istoty ludzkiej we współczesnym kontekście, a także by skłaniać do myślenia o dramacie rozgrywającym się w przestrzeni miejskiej. Jestem fotografem, bo fotografia pozwala mi wrócić do nauki, architektury, kina, choreografii i mody. Pozwala mi też przekraczać samego siebie, przesuwać własne granice.

Jeśli chodzi o sprzęt – mniej znaczy więcej. Liczy się przede wszystkim fotografowanie, a w naszej pędzącej rzeczywistości rzadko da się skupić wyłącznie na tym. Wyjście jest jedno: trzeba mieć sprzęt, który da się zabrać wszędzie, albo fotografować tym, co akurat jest pod ręką. Nie potrzebujemy drogich akcesoriów. Wystarczy się przemieszczać, lecieć jak ptak, ukrywać się niczym szczur, przemierzać ulicę, stać się nomadą, pozwolić sobie na marzenia i dzięki nim nadać kształt obrazowi, który jest już w naszej głowie. Lubię przypominać sobie maksymę Bernarda Descampsa, który twierdzi, że trzeba odwracać zwyczajową logikę: to nie fotografia sprawia, że marzymy, tylko marzenie przybiera ostateczną formę fotografii.

Dodaj do schowka
Oznacz jako przeczytane
Masz propozycję inspiracji?: Napisz do nas
Oceń :

Komentarze

Dodaj komentarz

Ponieważ nie jesteś zalogowany, Twój wpis będzie musiał zostać zaakceptowany przez moderatora.

Dodaj swój post

nikon

Nikon NX Studio2022-08-01 23:02:21 nikon

Skaszaniona jest w obecnym oprogramowaniu od Nikona opcja importu zdjęć poprzez Nikon Transfer 2 -…

onlymind

Sylwia Kiertowicz2022-08-01 22:11:21 onlymind

Zabijcie mnie, ale nie wiem o co chodzi z tą "lokacją"???…

joannabroek

Trudne koloru początki2022-08-01 18:48:06 joannabroek

Do internetu najlepiej ustawić przestrzeń roboczą sRGB , a do drukowania zdjęcia Adobe RGB lub…

joannabroek

Jak robić dobre zdjęcia podczas zachodu słońca2022-08-01 17:53:03 joannabroek

Można użyć Adobe Color (jest bezpłatne) albo w Photoshopie (Camera Raw) i ustawić żywe kolory.…