Przeglądaj inspiracje według wybranych kategorii
Svetlana Tarasova (Swietłana Tarasowa)
Małgorzata Sulewska-Czarnecka
Mirosława Szewczyk
31.10.2020
Urzekła nas lekkość i bezpretensjonalność tych prac. Teoretycznie można by się przyczepić do tego, że to bardziej przygotowane w komputerze grafiki niż zdjęcia. Jednak to fotografia jest tu przecież podstawowym budulcem obrazu. Proste kompozycje skupiające się na kreowaniu nastroju i bardziej sugerowaniu niż pokazywaniu (czyli niejako wbrew pierwotnej naturze fotografii), połączone z wyrazistym stylem, zachęciły nas do nagrodzenia autorki.
Shae Detar
13.09.2020
Zadziwia mnie, że ziemia może nas w dowolnej chwili uleczyć, ochronić lub zniszczyć. Zależy mi, by jak najwięcej moich zdjęć powstawało w dzikich, nietkniętych przez człowieka miejscach na odludziu. W takim fotografowaniu jest coś bardzo uspokajającego, choć równocześnie napawa mnie to lękiem, gdy jestem tak daleko od swojej strefy komfortu, z dala od siedzib ludzkich.
Jon-Christian Ashby
24.05.2020
W swoich pracach ukazuje oblicza ludzkiego umysłu, wykorzystując do tego obrazowe skojarzenia i śmiałe kolory. Pracuje z tancerzami i innymi artystami scenicznymi. Każdy z jego kadrów to wymowna opowieść inspirowana jego snami i kreatywnością tych, którzy z nim współpracują.
Maria Oliveira
05.05.2020
Konstruuje własną rzeczywistość, jak gdyby nie z tego świata, często mroczną, lecz pełną życia, osadzoną w naturze, która ostatecznie wszystko spaja razem. W ten właśnie sposób Maria zgłębia sprzeczne emocje towarzyszące procesowi przejmowania kontroli nad swoim życiem, by na koniec zrozumieć, że wszystko to jest podróżą, w której bierzemy udział.
Natalie Sartisson
05.04.2020
Jedne historie potrzebują słów, inne nie. Zauważamy rzeczy, które są niemożliwe do opisania, i akceptujemy je intuicyjnie. Takich właśnie opowieści poszukuję. Nieśmiałe spojrzenie, niemal niezauważalne gesty i półuśmiechy pozwalają zajrzeć w duszę drugiego człowieka.
Iness Rychlik
22.03.2020
Piękno w fotografii jest dla mnie umiejętnością pobudzenia wyobraźni odbiorcy, a nie jej rychłego zaspokojenia. Staram się tworzyć przemyślane prace, na których tak trudne motywy jak nagość oraz ból, w dodatku często połączone ze sobą, nie przekraczają granicy dobrego smaku.
Agnieszka Lorek
01.01.2020
Do wszystkiego doszłam sama metodą prób i błędów, co pozwoliło mi być niezależną od wszelkich innych, powstałych przede mną stylów. Dotyczy to zwłaszcza tak zwanej obróbki, która w moim przypadku nie jest właściwie obróbką, ale mozolnym procesem wdrażania w kadr elementów malarskich i finalnie prowadzi do zastąpienia realnego nierealnym.
Jenny Boot
Thomas Dagg
11.12.2019
Wykorzystuje obiektywy o różnych ogniskowych, dzięki czemu rzeczywiste scenerie i kilkunastocentymetrowe zabawki fotografuje z odpowiednią perspektywą i z właściwym kątem. Do uzyskania pełnej iluzji zaprzęga też światła i cienie. „Starałem się poczuć, że to wszystko naprawdę się dzieje. W głowie ośmioletniego mnie to bez wątpienia było prawdziwe”.
Stefano Bonazzi
05.11.2019
W tworzeniu moich prac udział mają Photoshop i aparat. Do zdjęcia zwykle szykuję kilka podstawowych obiektów, które będą mi potrzebne. Fotografuję te przedmioty, a także ludzi i tekstury, czasem maluję tło, posługując się tabletem graficznym. Następnie przenoszę wszystkie składowe do jednego pliku w Photoshopie, gdzie poddaję je obróbce i tak powstaje gotowy obraz