Przeglądaj inspiracje według wybranych kategorii
Cheraine Collette
29.07.2024
Od dziecka fascynowały mnie zwierzęta i bajki; rozbudzały one moją wyobraźnię i zachęcały do opowiadania historii językiem sztuki. Równolegle z rozwojem artystycznym dowiadywałam się coraz więcej o zwierzętach, ich wyjątkowych zdolnościach, ale też niebezpieczeństwach, na które są narażone
Hubert Humka
28.02.2024
Posługując się odniesieniami kulturowymi i historycznymi, porusza temat kształtowania się w świadomości obrazu Boga w ujęciu emocjonalnym i duchowym, a także potrzeby po-szukiwania jego przejawów w rzeczywistości. Czy esencję tego, co boskie, można trakto-wać jako personifikację sił natury, czy szukać jej obecności tylko na poziomie intelektual-nym?
Xavi Bou
22.03.2023
Bo nie chodzi po prostu o przemieszczanie się z jednego punktu do drugiego. Jakże inny jest frenetyczny rytm lotu żerujących jerzyków nad dachami Barcelony od lotu chmary szpaków zrywających się z drzewa w pozornie chaotyczny sposób czy od piruetów krukowatych, które wydają się traktować lot jako zabawę.
Svetlana Tarasova (Swietłana Tarasowa)
Mirosława Szewczyk
31.10.2020
Urzekła nas lekkość i bezpretensjonalność tych prac. Teoretycznie można by się przyczepić do tego, że to bardziej przygotowane w komputerze grafiki niż zdjęcia. Jednak to fotografia jest tu przecież podstawowym budulcem obrazu. Proste kompozycje skupiające się na kreowaniu nastroju i bardziej sugerowaniu niż pokazywaniu (czyli niejako wbrew pierwotnej naturze fotografii), połączone z wyrazistym stylem, zachęciły nas do nagrodzenia autorki.
Vassilis Tangoulis
27.09.2020
Powszechnym błędem artystów fotografików jest nadmierna rola przypisywana umiejętnościom obróbki. Vassilis uważa, że kluczowym czynnikiem definiującym twórcę jest niepowtarzalne spojrzenie na rzeczywistość. Ta jedyna w swoim rodzaju interpretacja zwykłych spraw, alegoryczne tłumaczenie codzienności, przesądza o sile fotografa czy fotografki.
Katarzyna Załużna
21.05.2018
Aż trudno się zdecydować, który cykl bardziej nam przypadł do gustu. Czy kreacyjne czarno-białe portrety – jednocześnie surowe i pełne cieszących oko subtelności (co ciekawe – chyba najciekawszym z nich jest autoportret autorki), czy może bajeczne i nieco przewrotne kolorowe fotografie makro?