Przeglądaj inspiracje według wybranych kategorii
Hubert Humka
28.02.2024
Posługując się odniesieniami kulturowymi i historycznymi, porusza temat kształtowania się w świadomości obrazu Boga w ujęciu emocjonalnym i duchowym, a także potrzeby po-szukiwania jego przejawów w rzeczywistości. Czy esencję tego, co boskie, można trakto-wać jako personifikację sił natury, czy szukać jej obecności tylko na poziomie intelektual-nym?
Xavi Bou
22.03.2023
Bo nie chodzi po prostu o przemieszczanie się z jednego punktu do drugiego. Jakże inny jest frenetyczny rytm lotu żerujących jerzyków nad dachami Barcelony od lotu chmary szpaków zrywających się z drzewa w pozornie chaotyczny sposób czy od piruetów krukowatych, które wydają się traktować lot jako zabawę.
Svetlana Tarasova (Swietłana Tarasowa)
Małgorzata Sulewska-Czarnecka
Mirosława Szewczyk
31.10.2020
Urzekła nas lekkość i bezpretensjonalność tych prac. Teoretycznie można by się przyczepić do tego, że to bardziej przygotowane w komputerze grafiki niż zdjęcia. Jednak to fotografia jest tu przecież podstawowym budulcem obrazu. Proste kompozycje skupiające się na kreowaniu nastroju i bardziej sugerowaniu niż pokazywaniu (czyli niejako wbrew pierwotnej naturze fotografii), połączone z wyrazistym stylem, zachęciły nas do nagrodzenia autorki.
Vassilis Tangoulis
27.09.2020
Powszechnym błędem artystów fotografików jest nadmierna rola przypisywana umiejętnościom obróbki. Vassilis uważa, że kluczowym czynnikiem definiującym twórcę jest niepowtarzalne spojrzenie na rzeczywistość. Ta jedyna w swoim rodzaju interpretacja zwykłych spraw, alegoryczne tłumaczenie codzienności, przesądza o sile fotografa czy fotografki.
Shae Detar
13.09.2020
Zadziwia mnie, że ziemia może nas w dowolnej chwili uleczyć, ochronić lub zniszczyć. Zależy mi, by jak najwięcej moich zdjęć powstawało w dzikich, nietkniętych przez człowieka miejscach na odludziu. W takim fotografowaniu jest coś bardzo uspokajającego, choć równocześnie napawa mnie to lękiem, gdy jestem tak daleko od swojej strefy komfortu, z dala od siedzib ludzkich.
Jon-Christian Ashby
24.05.2020
W swoich pracach ukazuje oblicza ludzkiego umysłu, wykorzystując do tego obrazowe skojarzenia i śmiałe kolory. Pracuje z tancerzami i innymi artystami scenicznymi. Każdy z jego kadrów to wymowna opowieść inspirowana jego snami i kreatywnością tych, którzy z nim współpracują.
Maria Oliveira
05.05.2020
Konstruuje własną rzeczywistość, jak gdyby nie z tego świata, często mroczną, lecz pełną życia, osadzoną w naturze, która ostatecznie wszystko spaja razem. W ten właśnie sposób Maria zgłębia sprzeczne emocje towarzyszące procesowi przejmowania kontroli nad swoim życiem, by na koniec zrozumieć, że wszystko to jest podróżą, w której bierzemy udział.
Daniel Garay Arango
30.04.2020
W fotografii najważniejsze dla mnie jest to, że nie istnieją reguły, których trzeba przestrzegać, żeby udowodnić, że dobrze opanowałeś rzemiosło: bez względu na to, czy wyznajesz purystyczną kompozycję i minimalizm obróbki, czy (jak ja) preferujesz głębokie ingerencje cyfrowe – proces tworzenia jest zawsze kreatywnym doświadczeniem.
Natalie Sartisson
05.04.2020
Jedne historie potrzebują słów, inne nie. Zauważamy rzeczy, które są niemożliwe do opisania, i akceptujemy je intuicyjnie. Takich właśnie opowieści poszukuję. Nieśmiałe spojrzenie, niemal niezauważalne gesty i półuśmiechy pozwalają zajrzeć w duszę drugiego człowieka.
Iness Rychlik
22.03.2020
Piękno w fotografii jest dla mnie umiejętnością pobudzenia wyobraźni odbiorcy, a nie jej rychłego zaspokojenia. Staram się tworzyć przemyślane prace, na których tak trudne motywy jak nagość oraz ból, w dodatku często połączone ze sobą, nie przekraczają granicy dobrego smaku.